استفاده از ترکیب رنگ و کاغذدیواری در خانه
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید همه این گونه فکر کنیم که فقط می‌توانیم یکی از آن‌ها را انتخاب نماییم یا تنها یکی از دیوارها را متفاوت از دیگران باقی بگذاریم.
ترکیب رنگ و کاغذدیواری

ترکیب رنگ و کاغذدیواری

در این نوشتار از مجله دلتا قصد داریم روش‌هایی که طراحان‌داخلی برای ترکیب رنگ و کاغذدیواری در منازل را استفاده می‌کنند معرفی کنیم تا با این نوع دکوراسیون بیشتر آشنا شوید. سپس نکات مربوط به انتخاب رنگ و طرح آن‌ها را می‌گوییم تا بتوانید به صورت صحیح و اصولی در خانه اجرایش کنید.

ترکیب رنگ و کاغذدیواری

روش‌هایی برای ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

توجه داشته باشید برای ترکیب رنگ و کاغذدیواری در بخش‌های مختلف منزل، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه پرکاربردترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  • ترکیب رنگ و کاغذدیواری در اتاق خواب

در این روش باید دیوار پشت تاج‌تخت را به عنوان دیوار تاکیدی کاغذدیواری کنید و دیگر دیوارها را با رنگ ملایم و ترجیحا خنثی نقاشی کنید. اما راه خلاقانه دیگر برای ترکیب رنگ و کاغذدیواری، کاغذ کردن سطح داخلی بخش‌های قاب‌بندی شده دیوار اتاق‌خواب است. بنابراین اگر دیوارهای اتاق قاب‌بندی شده است، از این روش می‌توانید استفاده کنید.

ترکیب رنگ و کاغذدیواری

همچنین اتاق خواب‌هایی که دیوارشان توسط داکت‌های سیم برق و یا گچ بری به دو قسمت تقسیم شده‌اند، برای به کاربردن همزمان کاغذ دیواری و رنگ بسیار مناسب‌اند که می‌توانید در آن‌ها، یک قسمت را نقاشی و قسمت دیگر را کاغذ کنید.

کاغذدیواری

  • ترکیب رنگ و کاغذدیواری در پذیرایی و نشیمن

مانند اتاق‌خواب، کاغذدیواری کردن یک دیوار و نقاشی باقی دیوارها در پذیرایی و نشیمن خانه، بسیار پرکاربرد است. می‌توانید در این روش، تنها دیوار بالای شومینه، دیوار پشت بزرگ‌ترین مبل، دیوار پشت تلویزیون یا دیواری را که تابلوهای هنری روی آن قرار دارد  کاغذ و دیوارهای دیگر را نقاشی کنید. همچنین دیوارهای قاب‌بندی شده یا دیوارهایی که به دو قسمت تقسیم شده‌اند، گزینه مناسبی برای استفاده همزمان رنگ و کاغذدیواری در پذیرایی و نشیمن است.

کاغذدیواری

  • استفاده از کاغذدیواری و رنگ در راهرو و راه‌پله‌های خانه

راه پله و راهرو، بخش‌های دیگری از خانه هستند که می‌توان در آن‌ها از رنگ و کاغذدیواری استفاده کرد. برای این کار می‌توانید یکی از دیوارها را کاغذ و دیوار دیگر را نقاشی کنید. همچنین همان‌طور که در موردهای قبلی گفته‌ایم، اگر دیوارهای راهرو خانه دارای دوبخش است، می‌توانید یک بخش آن را رنگ و بخش دیگر را کاغذدیواری کنید.

کاغذدیواری

رنگ کاغذدیواری و دیوارها 

اگر بعد از خواندن موارد بالا تصمیم گرفتید که از ترکیب رنگ و کاغذدیواری در یکی از بخش‌های منزل استفاده کنید، باید نکاتی را در مورد انتخاب رنگ آن‌ها بدانید که در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم:

  • ترکیب رنگ و کاغذدیواری با انتخاب رنگ مشابه

یکی از گزینه‌هایی که برای انتخاب رنگ نقاشی دیوار و کاغذدیواری وجود دارد، انتخاب رنگ مشابه است که فضایی منسجم و هماهنگ ایجاد می‌کند. اما توجه داشته باشید، در این حالت بهتر است که سراغ رنگ‌های جسورانه و تیره نروید، چرا که نقاشی و کاغذدیواری تمام دیوارها به این نوع رنگ‌ها، فضای دلگیر و خسته‌کننده‌ای به وجود می‌آورد و بعد از مدت کوتاهی دل را می‌زند. اگر هم اکنون دیوارها نقاشی شده‌اند، برای صرفه جویی در هزینه می‌توانید کاغذدیواری را بخرید که رنگ زمینه آن، مانند رنگ دیوارها باشد.

ترکیب رنگ و کاغذدیواری

  • ترکیب رنگ و کاغذدیواری با انتخاب رنگ متفاوت

اما ترکیب رنگ و کاغذدیواری تنها به رنگ مشابه محدود نمی‌شود و می‌توانید رنگ‌های متفاوتی را برای آن‌ها در نظر بگیرید که جذابیت و زیبایی بیشتری نسبت به مورد قبلی دارد. توجه داشته باشید که در این روش، رنگ دیوارها بهتر است ساده، ملایم و روشن باشند و در مقابل از رنگ‌های زیبا و جسورانه برای کاغذدیواری استفاده کنید تا طرح و نقش کاغذدیواری به خوبی جلوه کند. اگر رنگ دیوارها سفید است تنها کافی است که یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری زیبا و رنگارنگ دکور کنید.

ترکیب رنگ و کاغذدیواری

چگونه در این روش، طرح کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

شکل و طرح الگو کاغذدیواری را بر اساس سلیقه و جلوه‌ای که قصد دارید در فضای داخلی به وجود آورید، انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید اگر می‌خواهید بین عناصر دکوراسیون ارتباط و هماهنگی وجود داشته باشد، می‌توانید طرح کاغذدیواری را به صورتی انتخاب کنید که به رنگ یکی از وسایل دکوری شباهت داشته باشد.

طرح و الگوهای بزرگ کاغذدیواری، فضای داخلی را کوچک و طرح و الگوهای ظریف و کوچک، فضای‌داخلی را دلباز و بزرگ‌تر از آن چه که هست نشان خواهد داد.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “کاغذ دیواری سقفی ، ایده‌ای برای دیوار پنجم خانه!” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: