نورپردازی سالن پذیرایی
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میزان نور موجود در هر فضایی روی بینایی، روحیه و هیجانات افراد و ساعات بیولوژیک بدن تاثیرگذار است.
نورپردازی سالن پذیرایی

نورپردازی پذیرایی

نورپردازی یکی از مهم‌ترین ارکان در طراحی دکوراسیون‌ پذیرایی است. بنابراین اگر نورپردازی در سالن پذیرایی به درستی انجام شود همه اجزای دکوراسیون به چشم می‌آیند و فضای پذیرایی زیباتر به نظر می‌رسد. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌هایی برای طراحی نورپردازی پذیرایی را بیان خواهیم کرد.

نورپردازی سالن پذیرایی

نکاتی برای طراحی نورپردازی پذیرایی

اگر به دکوراسیون سالن پذیرایی خود اهمیت می‌دهید و تمایل دارید رنگ و طرح وسایل در دکوراسیون پذیرایی جلب توجه کند، بهتر است در طراحی نورپردازی پذیرایی دقت لازم را به خرج دهید تا به کمک نور فضای پذیرایی جلوه زیباتری پیدا کند.
توجه داشته باشید که برای طراحی نورپردازی در سالن‌پذیرایی باید منابع نور متعدد در سطوح مختلف وجود داشته باشد تا نورپردازی دلپذیرتر به نظر برسد. اغلب افراد تصور می‌کنند که سالن‌پذیرایی باید کاملا روشن باشد در صورتی که این تصور نادرست است و نور زیاد باعث‌ می‌شود تا در سالن‌پذیرایی احساس راحتی و آرامش نداشته باشید.

نورپردازی
بهتر است کانون تمرکز نور در سالن‌پذیرایی روی میز پذیرایی در نظر گرفته شود تا توجه مهمان‌ها به مرکز اتاق‌پذیرایی جلب شود. مناسب‌ترین منبع نور برای میز پذیرایی لوسترهای کلاسیک پر زرق و برق اند و می‌توانید این مدل لوسترها را در بالای میز پذیرایی نصب کنید. از لامپ‌های قوی برای این مدل لوسترها استفاده نکنید زیرا شدت نور آزاردهنده می‌شود و جذابیت لوستر نیز کمتر به نظر می‌رسد. در سالن‌های پذیرایی بزرگ اغلب از چند لوستر با نور کمتر برای طراحی نورپردازی مناسب و کاربردی استفاده می‌شود.

سالن پذیرایی

در سایر قسمت‌های سالن‌پذیرایی بهتر است از نورپردازی غیرمستقیم استفاده کنید. نصب دیوارکوب‌هایی که نور را به سمت سقف پذیرایی می‌تابانند می‌تواند ایده مناسبی برای نورپردازی غیرمستقیم باشد. همچنین شما می‌توانید برای این مدل نورپردازی از آباژورهایی که پوشش‌های مات دارند استفاده کنید. چراغ‌های باتری‌دار که در میان ظرف‌های چینی و سنگ‌های تزیینی نیز کار گذاشته شده‌اند می‌توانند ایده مناسبی برای ایجاد نورپردازی غیرمستقیم باشند.

نورپردازی سالن پذیرایی
اگر در فضای سالن‌پذیرایی بوفه وجود دارد می‌توانید لامپ‌های هالوژنی با نور ملایم را درون بوفه قرار دهید و از نور این لامپ‌ها به عنوان نورپردازی غیرمستقیم استفاده کنید.
یکی دیگر از ایده‌های جالب برای طراحی نورپردازی پذیرایی روشنایی دور تا دور سقف کاذب است توجه داشته باشید که نورپردازی در سقف می‌تواند نشان‌دهنده جزئیات بیشتر کار معمار باشد.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “انواع لوستر، کدام مناسب منزل شماست؟” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: