با انواع میز در دکوراسیون خانه آشنا شوید
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میز انواع زیادی دارد و با توجه به کاربرد، آن را در دسته های مختلفی قرار می‌دهند.
میز

میزها کاربردهای زیادی دارند. با توجه به کاربرد هر میز آن را در دسته بندی مشخصی قرار می‌دهند. در کنار کارایی، زیبایی میز نیز اهمیت ویژه ای در دکوراسیون داخلی منزل دارد. در ساخت میز از چوب، فلز، پلاستیک، ام دی اف و مصالح مختلفی استفاده می‌شود. در این بخش از مجله دلتا انواع میز در دکوراسیون منزل را به شما معرفی می‌کنیم و در آینده به هر کدام از این میزها به طور جداگانه خواهیم پرداخت.

میز تلویزیون

میز تلویزیون

میزی که در اتاق نشیمن گذاشته می‌شود و بیش از سایر میزها در معرض دید قرار دارد. میز تلویزیون در انواع پایه دار و دیواری ساخته می‌شود. سبک های دکوراسیون فقط نوع چیدمان را شامل نمی‌شوند بلکه ظاهر لوازم نیز با مد روز تغییر می‌کنند. میزهای تلویزیون از مدل های سنتی فاصله گرفته و نمایی مدرن و دکوراتیو پیدا کرده اند. بنابراین میز تلویزیون به زیر شاخه های کلاسیک، مدرن و سنتی دسته بندی می‌شود. در بعضی از مدل ها میز تلویزیون ساده و گاهی همراه با شلف های کوچک برای قرار دادن لوازم دکوری یا کتاب است.

میز ناهارخوری

میز ناهارخوری

میز ناهارخوری به یکی از ملزومات چیدمان خانه بدل شده و همان طور که از نام آن مشخص است برای صراف غذا استفاده و از چوب، پلاستیک، شیشه، فلز و جنس های متنوعی تولید می‌شود. هنگام خرید این میز، ویژگی های میز ناهارخوری خوب را مد نظر داشته باشید. تولیدکنندگان این میز را در ابعاد مختلف از جمله 2 نفره الی 12 نفره تولید می‌کنند. جای میز ناهارخوری در اتاق پذیرایی، گوشه ای از نشیمن یا آشپزخانه است. باید با توجه به طرح و رنگ، گوشه مناسبی را برای این میز در نظر بگیرید. اگر بالکن بزرگی دارید، می‌توانید میز ناهارخوری را در بالکن مورد استفاده قرار دهید. در دکوراسیون خانه های ایرانی می‌توان میز ناهارخوری را به عنوان مرکز ثقل دکوراسیون در نظر گرفت و سایر لوازم را بر اساس آن چیدمان کرد.

میز جلو مبلی

میز جلو مبلی

میز جلو مبلی در ایجاد تناسب، کنتراست و زیبایی در دکوراسیون داخلی خانه نقش پر رنگی بازی می‌کند. ارتفاع این میز از سایر میز های موجود در اتاق پذیرایی از جمله میز ناهارخوری و کنسول پایین تر است. ظروف تزیینی، لوازم پذایرایی، گلدان و اکسسوری های دکوری را روی میز جلو مبلی قرار می‌دهند. میز جلو مبلی هماهنگ با میز عسلی و مبلمان انتخاب می‌شود. ممکن است در خانه ای از میز عسلی استفاده نشود. اما میز جلو مبلی کاربرد زیادی دارد. مانند سایر میزهای گفته شده، میز جلو مبلی باید با توجه به سبک دکوراسیون کل خانه و متناسب با آن ها انتخاب شود.

میز عسلی

میز عسلی و پاتختی

میزهای کوچکی که خیلی به کمک شما می‌آیند. میز پاتختی کنار تخت و میز عسلی در کنار مبل قرار داده می‌شود تا بتوان کتاب، گوشی هوشمند، لیوان و لوازم ضروری را روی آن ها قرار داد. میز عسلی در بیش تر مواقع هم شکل با میز جلو مبلی و پاتختی متناسب با تخت انتخاب می‌شوند.

میز آرایش

میز آرایش

میز آرایش یا میز توالت در اتاق خواب به ویژه اتاق عروس گذاشته و برای قرار دادن لوازم آرایش و زیورآلات استفاده می‌شود. معمولا میز آرایش را از جنسی مشابه با تختخواب انتخاب می‌کنند. میز آرایش همراه با یک آینه بزرگ که روی آن قرار می‌گیرد عرضه می‌شود. البته می‌توان این میز را به صورت ست در سرویس خواب خریداری کرد. سرویس خواب شامل تختخواب، پاتختی، کمد و میز آرایش است. میز توالت باید کاربردی و شامل تعداد مناسبی کشو باشد. بهتر است از میز آرایش کوچک استفاده شود تا فضای زیادی را در اتاق اشغال نکند. مدل های مختلف میز آرایش از جنس های چوب و ام دی اف ساخته می‌شود. در مدل های کلاسیک کنده کاری و منبت روی نمای میز آرایش به چشم می‌خورد. اما در انواع مدرن، میز آرایش ظاهری ساده تر دارد.

میز کنسولمیز کنسول

این میز نقش دکوری دارد و در ابعاد مختلف تولید می‌شود. گرچه نمی‌توان کاربرد آن را در نظر نگرفت. کنسول های قدیمی دارای چهار پایه و یک صفحه بودند اما مدل های جدید دارای کشو و کمد نیز هستند. به این صورت می‌توانید از آن ها برای نگهداری لوازم غیر ضروری استفاده کنید. میز کنسول را می‌توانید در فضاهای خالی بگذارید و توازن را در محیط برقرار به وجود آورید. لوازم دکوری، گلدان و ظروف تزیینی را روی کنسول قرار می‌دهند. از میز کنسول به عنوان میز آرایش نیز استفاده می‌شود، در این صورت بهتر است یک آینه بزرگ را در کنار آن قرار دهید.

در بخش های بعدی بخش دکوراسیون به چیدمان هر یک از میزها خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید:

ترندهای دکوراسیون داخلی ؛ برترین های سال 2019

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی





:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: