با ۲ میلیارد تومان کجای تهران می‌توان خانه خرید؟
نوشته شده توسط : مجله دلتا
افزایش قیمت مسکن سبب شده تا با وجود اینکه دو میلیارد تومان، رقمی بسیار فراتر از پس‌انداز غالب خانوارهاست، خرید مسکن با این بودجه همچنان محدودیت‌هایی را به همراه داشته باشد.
خرید-آپارتمان-با-2-میلیارد-تومان

تا کمتر از یک سال گذشته خرید آپارتمان با ۲ میلیارد تومان در بهترین نقاط شمال شهر وجود داشت؛ اما اکنون این موضوع ممکن نیست و افرادی که با دو میلیارد تومان قصد خرید مسکن دارند، شاید شانس بسیار کمی برای خرید خانه در شمال شهر و مناطق یک و سه داشته باشند. زیرا با این بودجه در این مناطق فقط امکان خرید واحدهای متراژ پایین وجود دارد و آپارتمان با متراژ پایین در شمال تهران بسیار کمتر از سایر نقاط است.

به گزارش مجله دلتا هم‌اکنون امکان خرید آپارتمان با ۲ میلیارد تومان فقط در برخی نقاط تهران امکان وجود دارد؛ اما شاید از نظر متراژ، سال ساخت، محله و… با محدودیت‌هایی همراه باشد. با این بودجه در جنوب تهران واحدهای بزرگتر با سن کمتر و در غرب، شرق و مرکز، با توجه به محله‌ای که آپارتمان در آن قرار گرفته، امکان خرید مسکن با متراژ پایین‌تر و سن بیشتر وجود دارد. مناطق ۲ و ۵ از مناطقی است که واحدهای زیادی با این بودجه در آن‌ها برای  فروش به بنگاه‌های املاک عرضه می‌شود.

اغلب آگهی‌هایی که در سایت‌های خرید و فروش املاک با این بودجه وجود دارد، مربوط به غرب و شرق تهران است. پونک، صادقیه، طرشت و… از مناطقی است که کارشناسان مشاور املاک با بودجه دو میلیارد تومانی پیشنهاد می‌کنند و با توجه به متراژ ادعا دارند که این واحدها موارد مناسبی برای سرمایه‌گذاری است!

قیمت مسکن در پونک از متری ۳۰میلیون تومان شروع می‌شود. بنابراین در این محله امکان خرید واحدهای بین ۴۰ تا ۶۰متری وجود دارد. یک واحد ۶۱متری و یک سال ساخت در این محله، ۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای خرید مسکن در صادقیه نیز به حداقل ۲۵میلیون تومان برای هر متر مربع سرمایه نیاز است. در این محله نیز با ۲میلیارد تومان می‌توان واحدهای بین ۴۰ تا ۸۰متری خریداری کرد. قیمت یک واحد ۷۰متری و ۴سال ساخت در این محله دو میلیارد تومان اعلام شده است.

اگر هم سن و هم متراژ واحد در اولویت باشد، محله‌های جنوب تهران گزینه‌های مناسی برای خرید ملک است. برای مثال یک واحد آپارتمان ۱۰۰متری و نوساز در جیحون دو میلیارد تومان قیمت‎‌گذاری شده است. برای خرید یک واحد ۱۲۰متری و نوساز در جوادیه نیز باید یک میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان پرداخت کرد.

آپارتمان-دو-میلیارد

یک واحد ۷۰متری و نوساز در شادمان ۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است و مالک یک واحد ۶۴متری و ۴سال ساخت در جنت‌آباد، قیمت واحد را یک میلیارد و ۹۵۰میلیون تومان اعلام کرده است. همچنین یک واحد آپارتمان ۵۴متری و ۱۵سال ساخت در شیخ بهایی دو میلیارد تومان اعلام شده است.

شهرک اکباتان یکی دیگر از مناطقی است که با دو میلیارد تومان امکان خرید سوییت در آن وجود دارد. یک آپارتمان ۸۵متری در هروی که ۱۵سال از ساخت آن می‌گذرد، یک واحد ۶۵متری و ۱۵سال ساخت در همیلا و یک واحد ۷۰متری و ۳۰سال ساخت در بلوار کشاورز از دیگر مواردی است که کارشناسان مشاور املاک با این بودجه پیشنهاد کرده‌اند.

برای اینکه با این بودجه در مرکز شهر، واحدی خریداری کنید، با توجه به متوسط قیمت مسکن در این نقاط، می‌توان واحدهای بین ۴۰ تا ۶۰متر خریداری کرد. یک واحد آپارتمان ۵۰متری در فاطمی ۲میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

باتوجه به معاملاتی که در مردادماه صورت گرفته است، تهرانپارس یکی از مناطقی است که با دو میلیارد تومان واحدهای زیادی در آن معامله شده است . یک واحد ۱۱۰متری و نوساز ماه گذشته دو میلیارد و ۱۴۰میلیون تومان در این محله به فروش رفت.

یک واحد آپارتمان ۸۲متری و ۶سال ساخت در آپادانا، آپارتمانی ۶۷متری و ۹سال ساخت در جنت‌آباد، واحدی ۹۶متری و ۷سال ساخت در ابوذر و یک واحد آپارتمان ۸۳متری و ۱۰سال ساخت در اسفندیاری از دیگر معاملاتی است که در ماه اخیر با بودجه‌ای حدود دو میلیارد تومان منعقد شد.

با بررسی قیمت مسکن در بسیاری از مناطق تهران، متوجه می‌شویم که امکان خرید مسکن حتی با متراژ کمتر و سن بیشتر با این بودجه در آن‌ها وجود دارد؛ ولی یک کارشناس مشاور املاک که در مرکز تهران فعالیت دارد گفت: اخیرا واحدهای زیادی در این بودجه عرضه نمی‌شود و علت آن احتمالا به عدم ثبات قیمت مسکن در تهران و همچنین دست نگه داشتن فروشندگان برای فروش واحد باز می‌گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “با ۵۰۰ میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: