اشتباهات رایج در دکوراسیون
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون داخلی خانه یکی از معیارهای اصلی برای داشتن خانه زیبا و مدرن است.
اشتباهات دکوراسیون داخلی

اشتباهات‌ دکوراسیون داخلی

همیشه پرسش مشترکی در بین مخاطبان وجود دارد که چرا دکوراسیون خانه به دلمان نمی‌نشیند؟ برخلاف این که همه چیز را از قبل تهیه و تدارک دیده‌اند، سبک مناسب را انتخاب کرده‌اند، حتی با هزینه زیاد مبلمان و وسایل را خریداری کرده اما باز هم به آن چیزی که می‌خواستند نرسیده‌اند. پاسخ این سوال را در این نوشتار از مجله دلتا بیان کرده‎ایم و اشکال کار در عدم آگاهی از اشتباهات دکوراسیون داخلی است.

طراحی شلوغ اطراف تلویزیون

بعضی از افراد به این علاقه دارند که تمام دکوری‌ها و وسایل تزیینی به خوبی دیده شوند. بنابراین آن‌ها را در اطراف تلویزیون می‌چینند. اما باید بدانید که واقعا لازم نیست تلویزیون مرکز توجه خانه باشد! بهتر است ابتدا قبل از قرار دادن تلویزیون، دیوار پشت آن را طراحی کرده و محل دقیقی مشخص کنید. این کار باعث می‌شود که همه چیز تعریف شده باشد و به یک طراحی شیک برسید.

اشتباهات دکوراسیون داخلی

عدم وجود گیاهان خانگی

دکوراسیون بدون حضور گیاهان بسیار سرد و بی‌روح خواهد بود. به خصوص فضاهایی مانند نشیمن و اتاق‌خواب بدون وجود سبزی و گیاهان خانگی ناکامل به نظر می‌رسند. شما مجبور نیستید که خانه را به یک گلخانه بزرگ تبدیل کنید! فقط کافی است که گیاه مورد علاقه خود را پیدا کرده و چند گلدان کوچک تهیه و حتی می‌توانید از آن‌ها فقط برای روی میز استفاده کنید.

انتخاب آباژور نامناسب در چیدمان

یک آباژور با یک سبک منحصر به فرد می‌تواند جذابیت را به یک فضا اضافه کند، اما انتخاب کلاهک نامناسب می‌تواند نتیجه کاملا برعکس داشته باشد. بهتر است در انتخاب مدل کلاهک آباژور دقت بیشتری داشته و سبک و اندازه آن را متناسب با اتاق در نظر بگیرید.

اشتباهات چیدمان دکوراسیون

چیدن قاب عکس های زیاد در دکوراسیون

بعضی از افراد به عکس‌ها و خاطرات قدیمی علاقه دارند و به همین دلیل فضاهای مختلف خانه را پر از قاب عکس می‌کنند. در صورتی که این کار نه تنها باعث دیدن نشدن عکس‌ها می‌شود، بلکه شلوغی و هرج و مرج را به همراه دارد. برای ایجاد گالری دیواری بهتر است یکی از دیوارهای خالی خانه را انتخاب کرده و آن را به یک گالری عکس تبدیل نمایید. با این کار عکس‌های موردعلاقه خود را روی دیوار نصب کرده و هر زمان می‌توانید آن را عوض کنید.

اشتباهات دکوراسیون

نادیده گرفتن فضای ورودی خانه

فضای ورودی فرصتی فوق العاده برای نشان دادن شخصیت شما است و نماینده آن چیزی است که در خانه وجود دارد. خیلی از افراد به این فضا اهمیتی نمی‌دهند و آن را به حال خود رها می‌کنند.یک طراحی بسیار ساده خلق نمایید. لازم نیست حتما ایده‌های خیلی خاص و پیچیده داشته باشید. گاهی با استفاده از یک رنگ یا کاغذدیواری برای دیوارها، نصب آینه یا تابلوی هنری، جاکفشی زیبا و …. می‌توان یک ورودی جذاب طراحی نمود.

مبلمان یکپارچه

بعضی از افراد فکر می‌کنند که حتما باید همه مبلمان و وسایل با یکدیگر ست شود. در صورتی که این یک اشتباه بزرگ است.سعی نمایید تعادل را بین مبلمان و وسایل برقرار کرده و تنوعی بین آن‌ها ایجاد کنید. به طور مثال اگر مبل‌های بزرگ و سنگین دارید از میزجلومبلی شیشه‌ای و آباژور ظریف در کنارش استفاده کنید.

دکوراسیون

نگه داشتن وسایلی که دوستشان ندارید

یکی از بزرگترین اشتباهات دکوراسیون داخلی نگه‌داشتن چیزهایی است که واقعا علاقه‌ای به آن‌ها ندارید. خلاص شدن از آن بهترین راه حل است.  این وسایل را از خانه بیرون برده و جایگزین بهتری انتخاب نمایید.

خانه نامرتب

نامرتب و نامنظم بودن خانه نه تنها باعث ایجاد یک زندگی پر از استرس می‌شود، بلکه تمام زیبایی یک فضا را نیز خراب می‌کند. استفاده از فضای ذخیره‌سازی مخفی. سبدهای حصیری متناسب با دکوراسیون می‌توانند به راحتی در کمدها و قفسه‌ها قرار گرفته و فضای مناسبی برای نگهداری وسایل اضافی باشند.

چیدمان دکوراسیون

پیروی از مد روز

پیروی از یک مد که بعد از مدتی نیز قدیمی می‌شود از اشتباهات بزرگ دکوراسیون داخلی خواهد بود. زیرا برای رسیدن به آن مد هزینه می‌کنید اما پس از مدتی زیبایی خود را از دست داده و وسایل خریداری شده را نیز نمی‌توانید دور بیندازید. سبک خود را انتخاب کنید. رسیدن به سبک شخصی در دکوراسیون باعث می‌شود همیشه از دیدن آن لذت ببرید و هیچ‌گاه هم قدیمی نخواهد شد.

فرش نامناسب برای دکوراسیون

فرش‌هایی که بیش از اندازه کوچک است علاوه بر این که فضا را خالی نشان می‌دهند به راحتی حرکت کرده و روی کفپوش سر می‌خورند. اگر فرش انتخابی شما اندازه مناسب داشته باشد، به راحتی تا پایه‌های مبلمان رسیده و علاوه بر پر کردن فضا حرکت نیز نمی‌کند.

کاور مبل نامناسب

اگر مبلمان خود را دوست دارید، راه‌های جالب دیگری به جز استفاده از روکش‌های ضخیم پلاستیکی برای محافظت از آن‌ها وجود دارد. استفاده از روکش‌های شیک بهتر از پارچه‌های سبک و ساده برای مبلمان است. گاهی اوقات پهن کردن یک پتو به عنوان شال مبل نیز می‌تواند همان کار را برای شما انجام دهد.

دکوراسیون داخلی

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “باید و نبایدهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: