رنگ و روحی تازه در خانه با کمترین هزینه
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر احساس می‌کنید فضای منزل شما بی‌روح و تکراری شده است بهتر است به دنبال روشی ساده‌تر از نقاشی ساختمان باشید.
تغییر خانه بدون نقاشی

به خانه رنگ و روح ببخشیم

نقاشی کردن ساختمان و دیوارهای منزل کار پردردسری است، شما برای انجام آن مجبور می‌شوید همه وسایل منزل را جمع کنید و تا زمانی که نقاشی و خشک شدن رنگ به پایان نرسیده است نمی‌توانید به زندگی عادی بازگردید. پس اگر احساس می‌کنید فضای منزل شما بی‌روح و تکراری شده است بهتر است به دنبال تغییر خانه بدون نقاشی باشید. روش‌هایی مثل اضافه کردن مبلمان جدید، منسوجات و چیزهایی که با یک نصب ساده به دکوراسیون منزل شما اضافه می‌شوند. اما هر اتاقی شرایط متفاوتی دارد و برای هر یک از اتاق‌های منزل باید روشی خاص و متفاوت به کار بگیرید. در این نوشتار از مجله دلتا به شما راهکارهایی برای تغییر خانه بدون نقاشی و صرف هزینه زیاد ارایه خواهیم داد.

اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین اتاق‌های منزل

اگر بودجه محدودی دارید می‌توانید وسایل ارزان‌ و کوچک‌تر مثل روکش مبل‌ها، رومیزی، گلدان‌ها و اکسسوری‌های تزیینی اتاق را عوض کنید یا چیزهای جدیدی به دکوراسیون اضافه کنید، مثل یک پتو روی کاناپه یا چند گیاه سبز زیبا یا در صورت داشتن بودجه بیشتر مبلمان اتاق را تغییر دهید و از وسایل رنگی‌ و شادتر استفاده کنید. پس اگر احساس می‌کنید که اتاق نشیمن به تنوع و نو شدن نیاز دارد لازم نیست به نقاش ساختمانی زنگ بزنید، کافی است نگاهی به وسایل و مبلمان موجود در اتاق بیندازید و با انتخاب رنگ‌های زیبا و شادتر رنگ و روح تازه‌ای به فضا بدهید.

 تغییر خانه

اتاق ناهارخوری

برای رنگ و رونق دادن به اتاق ناهارخوری هم راه‌های زیادی وجود دارد. مثلا می‌توانید یک سینی بزرگ و زیبا وسط میز قرار دهید و از دو عدد شمعدانی چشمگیر و جذاب برای کامل کردن ست میز استفاده کنید. این اشیا را در رنگ‌هایی شاد و زیبا انتخاب و برای جذاب‌تر شدن دکوراسیون اتاق ناهارخوری یک اثر هنری با رنگ و طرحی جذاب که برای فضای اتاق ناهارخوری هم مناسب باشد انتخاب و به دیوار آویزان کنید. می‌توانید از روکش‌های صندلی در رنگ‌های شاد استفاده و رومیزی را نیز به رنگی جذاب و متناسب با محیط انتخاب کنید.

تغییرات دکوراسیون

آشپزخانه

بدون تردید مهم‌ترین بخش منزل شما که قلب خانه هم به شمار می‌رود آشپزخانه است. آشپزخانه محیطی بسیار مناسب برای اضافه کردن رنگ و زیبایی به دکوراسیون است اما برای این کار لازم نیست حتما کابینت‌های آشپزخانه را عوض کنید یا به فکر نصب سرامیک‌های جدید باشید. چیزهای دیگری هم در آشپزخانه وجود دارند که اگرچه به اندازه کابینت‌ها به چشم نمی‌آیند ولی بر فضای آشپزخانه تاثیر فوق العاده‌ای دارند.

مثلا فرشی که در کف آشپزخانه پهن کرده‌اید می‌تواند یک فرش رنگی و زیباتر باشد و کاشی‌هایی را که از دیدنشان خسته شده‌اید مخفی کند. اگر در آشپزخانه خود فرش ندارید بهتر است برای تهیه آن اقدام کنید، چون فرش آشپزخانه کار شما را برای نظافت و … بسیار راحت خواهد کرد و از نظر زیبایی نیز تعیین کننده است به شرط آن که دوام زیادی داشته و قابل شستشو باشد.

تغییرات خانه بدون هزینه

اتاق خواب

اگر اتاق‌های دلباز و زیبایی ندارید نگران نباشید، تنها می‌توانید با عوض کردن چند اکسسوری و منسوجات مورد استفاده، رنگ و روح تازه‌ای به اتاق خود بدهید. روتختی‌ اولین چیزی است که در هر اتاق خواب به چشم می‌آید، بنابراین آن‌ را از رنگی زیبا و شاد انتخاب کنید. فرش اتاق هم می‌تواند رنگی‌ و شادتر شود به شرطی که دیگر اثاثیه اتاق تیره و خنثی باشند، در غیر این صورت بهتر است فرش را از رنگی ملایم و خنثی انتخاب کنید.

تغییر خانه بدون هزینه

حمام و دستشویی

تغییر دادن فضای این بخش‌ها هم نیاز به هزینه زیادی ندارد. به جای عوض کردن کاشی‌ها و سرامیک‌ها و وان حمام و … کافی است یک پرده حمام خوش‌رنگ و طرح‌دار برای حمام تهییه و از حوله‌های حمام جدید و جذاب استفاده کنید. اکسسوری‌های دیگر را نیز دست کم نگیرید، قفسه‌های حمام و قسمت‌های دیگر نیز اگرچه جزیی است اما تغییرات چشمگیری در فضا ایجاد می‌کنند.

تغییر دکوراسیون

راهروها

این قسمت شاید جزو قسمت‌هایی باشد که کمتر کسی به دکوراسیون آن توجه می‌کند. حتی طراحان هم ممکن است دکوراسیون راهروها را بی‌اهمیت تلقی کنند اما این قسمت پررفت و آمدترین قسمت منزل است و هر کسی هر روز بارها از آن‌ها عبور می‌کند. در نتیجه این فضا روی روحیه و احساس شما اثر خواهد داشت.

برای زیباتر کردن این قسمت شما می‌توانید از یک آینه و کنسول استفاده کنید و تعدادی لوازم آنتیک روی آن قرار دهید تا نور را انعکاس دهند و راهروها را روشن کنند و نظر کسانی را که از این فضا عبور می‌کنند به خود جلب کنند.

 تغییر خانه

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “اشتباه‌های رایج در دکوراسیون” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: