۷ پیشنهاد برای ترکیب رنگ اتاق نشیمن
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از مهم‌ترین نکات در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن، انتخاب ترکیب رنگی مناسب برای آن است.
ترکیب رنگ نشیمن

ترکیب رنگ اتاق نشیمن

شاید هیچ چیز به اندازه رنگ در نگاه اول توجه را جلب نکند. حتی چند شکل ناموزون و ناهماهنگ اگر رنگ‌هایی هماهنگ به خود بگیرند، مجموعه‌ای یکدست را به نمایش می‌گذارند. این بار می‌خواهیم در این بخش از مجله دلتا ۷ ترکیب رنگی فریبنده و استثنایی را برای دکوراسیون نشیمن معرفی کنیم که برایتان جالب خواهد بود. با ما همراه باشید.

آبی ملایم و سبز فسفری

این رنگ‌های لطیف را در کنار پرده‌های سفید و مبلمان با رنگ‌های کمرنگ به کار ببرید تا جلوه‌گری کنند. چرم نرم را با مخمل فاخر و پارچه‌های پر بافت دیگر ترکیب کنید تا جذابیت دکوراسیون دوچندان شود.

رنگ سبز و آبی

ترکیب رنگی فیروزه‌ای و قهوه‌ای

شاید ترکیب این دو رنگ را دور از ذهن تصور کنید، اما باید بدانید فیروزه‌ای به زیبایی با قهوه‌ای غلیظ شکلاتی هماهنگ می‌شود. با استفاده از پارچه طرح‌دار یا گل‌دار از یکی از این دو رنگ در مقابل زمینه‌ای ساده از رنگ دیگر، تضاد و کنتراست ایجاد کنید. اگر هر دو رنگ را ساده به کار ببرید، به جای مطلوب و خوشایند به نظر رسیدن ظاهری کسل کننده ایجاد می‌شود.

صورتی و خاکستری

وقتی از صورتی روشن در فضا استفاده می‌کنید، با قرار دادن آن در کنار رنگ‌های پخته مثل خاکستری یا حتی سیاه، تاثیرش را چندین برابر کنید. ترکیب صورتی با رنگ سفید، زیادی زیبا به نظر می‌رسد و برای اتاق خواب دخترانه مناسب است و همیشه نشیمن جذابی به دست نمی‌دهد.

ترکیب صورتی و طوسی

ترکیب رنگی حنایی و خاکستری

وقتی شما حنایی مایل به قرمز را با رنگ‌های جذابی که در سنگ‌ها دیده می‌شود مانند سایه‌هایی از خاکستری یا نوعی سبز ترکیب می‌کنید، فضایی گرم و آرام‌بخش و دعوت‌کننده ایجاد می‌کنید. با افزودن اکسسوری‌های براق و متالیک می‌توان ظاهری لوکس به این ترکیب رنگی فاخر داد.

رنگ حنایی در دکوراسیون

لیمویی و طوسی مات

برخی از نظریه‌پردازان رنگ طوسی را یک رنگ خنثای خالص می‌دانند و این سبب می‌شود این رنگ مکمل فوق‌العاده  برای رنگ‌های روشن و درخشان باشد. برجستگی‌های لیمویی را در آباژورها، وسایل روشنایی، کوسن‌ها و اکسسوری‌های روی میز به کار ببرید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

ترکیب رنگ‌های میانی و رنگ سیاه

سطوح شیشه‌ای و درخشان سیاه رنگ را با پارچه‌های لوکس در رنگ‌های میانی ملایم ترکیب کنید. اگر می‌خواهید محیطی آرام در دکوراسیون نشیمن خود داشته باشید، با این کار می‌توانید هیجان رنگ‌ها را در فضا کاهش دهید.

ترکیب رنگی کلاسیک آبی و سفید

آبی و سفید ترکیب شناخته شده‌ای است که اگر صحیح به کار روند، زندگی و طراوت به فضای نشیمن می‌بخشند. این ترکیب رنگی در قالب طرح‌هاو در کنار رنگ‌های خنثی، بیشتر جلوه نمایی می‌کنند.

ترکیب رنگ اتاق نشیمن

این ترکیب رنگی را به صورت برجستگی‌هایی در مقابل یک زمینه مینیمال و معاصر به کار ببرید. با این کار این ترکیب از آن حالت کلیشه‌ای همیشگی خارج می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نکات و چیدمان دکوراسیون “از دیوارها ساده نگذرید!” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: