نکاتی برای انتخاب رنگ مبلمان
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مبل این وسیله بزرگ و راحت می‌تواند تاثیر به‌سزایی در انتخاب رنگ‌بندی دیگر وسایل اتاق پذیرایی داشته باشد.
رنگ مبلمان

چگونه رنگ مبلمان را انتخاب کنیم؟

مبلمان یکی از مهم‌ترین اثاثیه اتاق پذیرایی است؛ پس انتخاب رنگ و طرح مناسب آن نقش مهمی در زیباترشدن جلوه خانه دارد. یک قاعده کلی در انتخاب رنگ مبلمان این است که در تضاد با سایر رنگ‌های اتاق یا مکمل آنها باشد. حالت اول جلوه بیشتری به مبل می‌دهد؛ حالت دوم نیز باعث هماهنگی و ست شدن رنگ‌ها می‌شود. با این بخش از مجله دلتا همراه باشید تا برای این پرسش ظاهرا ساده، پاسخ‌هایی اصولی و صحیح پیدا کنیم.

ایده بگیرید

برای شروع بد نیست نگاهی به مجلات روز بیندازید. با این کار علاوه بر اینکه با جدیدترین طرح‌ها و رنگ‌های سال و مد روز آشنا می‌شوید، تصویر واضح‌تری از آنچه به‌دنبالش هستید در ذهن ایجاد می‌کند.

از رنگ‌های مکمل استفاده کنید

ساده‌ترین روش انتخاب رنگ مبلمان انتخاب رنگ‌هایی است که مکمل رنگ‌های موجود در اتاق باشد. این رویکرد ‌باعث یکپارچگی دکوراسیون می‌شود.

رنگ مکمل در مبلمان

ست کنید

روش دیگر برای انتخاب رنگ مبل، ست کردن رنگ مبل با محیط است. می‌توان از برخی رنگ‌های هم‌خانواده برای این‌کار استفاده کرد؛ مثلا مبل مشکی با کف‌پوش خاکستری عالی به نظر می‌رسد.

ست مبلمان

تضاد ایجاد کنید

استفاده از طرح‌ها یا رنگ‌های متضاد با محیط یا رنگ‌های چشمگیر مانند یشمی، یاقوتی یا یاقوتی کبود، مبل خانه را چشمگیر می‌کند. طرح‌های برجسته روی روکش مبل باعث به‌چشم‌آمدن مبل در اتاقی با رنگ‌های ساده و دکور خلوت خواهد شد.

تضاد در رنگ

خودتان طراحی کنید

اگر اتاق موردنظر خالی و بدون دکور است، بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند بژ یا خاکستری استفاده کنید تا بعد در طراحی دکور اتاق راحت‌تر باشید. این رنگ مبلمان برای کسانی مناسب است که بخواهند رنگ یا دکور اتاق را عوض کنند یا به خانه‌ای دیگر اسباب‌کشی کنند. همچنین می‌توانید رنگ و جلوه مبل‌های با رنگ‌بندی خنثی را با اضافه‌کردن کوسن یا روکش‌های مختلف تغییر دهید.

احتمال کثیف شدن مبل را در نظر بگیرید

اگر متاهل و دارای فرزند هستید، باید احتمال کثیف شدن مبل را در نظر بگیرید؛ پس بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که راحت‌تر تمیز می‌شوند و کمتر کثیفی را نشان می‌دهند، رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، خاکستری یا مشکی.

مبل تیره

به متراژ محل زندگی‌تان توجه کنید

اگر محیط زندگی شما بزرگ است، امکان بیشتری برای انتخاب رنگ یا نوع مبلمان دارید، اما اگر چنین نیست بهتر است از رنگ‌های خیلی روشن و طرح‌های شلوغ پرهیز کنید تا مبل بیش از حد چشمگیر نشود.

 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “انتخاب مبل مناسب و نکاتی که باید بدانیم” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: