اصول استفاده از مبل رنگارنگ در دکوراسیون داخلی
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از این مبل‌ها انتخابی بسیار جسورانه است که هر خانواده‌ای نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. 
مبل رنگی

مبل رنگارنگ در دکوراسیون

استفاده از مبل رنگی در دکوراسیون داخلی مدرن می‌تواند بسیار جذاب و چشم‌نواز باشد. اما استفاده از مبل رنگی، باید با توجه به اصول کلی خود مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا راجع به ترکیب‌های رنگی مناسب و هماهنگ در مبل رنگارنگ، آشنا خواهیم شد.

اصول‌های رنگی در مبل رنگارنگ

یکی از مواردی که در استفاده از مبل رنگی، باید به آن توجه ویژه داشت، نحوه هماهنگی رنگ‌ها در کنار هم است. از آنجایی که مبل رنگارنگ کاملا از مبل‌های معمولی و رنگ‌های آنها متفاوت است، استفاده و دکوراسیون‌های داخلی با استفاده از مبل رنگارنگ نیز کاملا متفاوت است.

مبل‌های رنگارنگ به معنای مبل‌هایی است که در نگاه اول به آن‌ها چندین رنگ را مشاهده کنید. به همین دلیل است که هماهنگی پرده، فرش، آباژور، تابلوها و تمامی عناصر به کار رفته در دکوراسیون داخلی پذیرایی باید با دقت و هماهنگ با مبل‌ها انتخاب شوند.

چیدمان مبل رنگی

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به مبل‌هایی با رنگ‌های خنثی علاقه‌مندید می‌توانید از مبل‌های سفید یا تک رنگ در کنار کوسن‌های رنگی، استفاده کنید.

در استفاده از مبل‌های رنگارنگ اگر مایل به استفاده از مبل‌های رنگی نیستید می‌توانید از مبل‌هایی با دو رنگ اصلی استفاده کنید و المان‌های اطراف آن را مانند فرش، آباژور، پرده و … را رنگی انتخاب کنید.

مبلمان سبز

سبز یکی از رنگ‌های محدود در مبل رنگی است. زیرا افراد بخصوصی به این رنگ در مبلمان علاقه نشان می‌دهند. استفاده از این رنگ محدودیت‌هایی را برای دکوراسیون و المان‌های اطراف مبلمان در فضای پذیرایی به وجود می‌آورد.

 

مبل سبز در دکوراسیون

مبلمان قرمز

اگر از مبل‌های قرمز به تنهایی استفاده کنید بعد از مدت زمان کوتاهی از رنگ آن خسته خواهید شد و ممکن است دچار استرس‌های شدید شوید. بنابراین بهتر است، اگر قصد استفاده از مبل رنگارنگ در دکوراسیون داخلی خانه را دارید از مبل‌های قرمز استفاده نکنید. استفاده از  این مبل‌ها زمانی مناسب است که خانه دارای یک فضای پذیرایی با متراژ بالا باشد و قسمت کوچکی از آن را با مبل‌های قرمز دکوراسیون کنید.

مبلمان رنگی

مبلمان زرد

یکی دیگر از رنگ‌های زیبا در مبل رنگی، استفاده از رنگ زرد یا لیمویی است. که موجب نشاط و انرژی بالا در فضا می‌شود. این مبل‌ها می‌توانند به صورت سه نفره در کنار مبل‌های تک نفره کرمی، رنگ زیبایی به فضای پذیرایی بدهد.

چیدمان مبلمان رنگی

مبلمان آبی

آبی یکی از رنگ‌های بسیار پرطرفدار در مبل رنگارنگ است. این رنگ را معمولا می‌توان با تمامی رنگ‌های اطراف ست کرد. اگر به دنبال فضای آرام‌بخش در اتاق پذیرایی خانه‌اید، می‌توانید از مبل‌های آبی در کنار کوسن‌های رنگارنگ استفاده کنید.

مبلمان رنگی در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “روانشناسی رنگ‎ها در دکوراسیون داخلی” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: