ساعت دیواری در دکوراسیون منزل
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ساعت‌ یکی از عناصر جدانشدنی در هر خانه است که انتخاب درست آن می‌تواند یک جذابیت ویژه در دکوراسیون خانه به وجود آورد.
ساعت دیواری

ساعت دیواری

سالهاست که ساعت‌های دیواری با کارکردی غیر از یادآوری زمان در خانه جا باز کرده‌اند. آن‌ها در انواع رومیزی یا دیواری، به عنوان گونه‌ای از لوازم دکوری نقش زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل به عهده دارند. در این نوشتار از مجله دلتا به بایدها و نبایدهای انتخاب و نصب ساعت دیواری در منزل بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ساعت دیواری مناسب کدام است؟

قبل از خرید ساعت‌دیواری برای منزل، به چند نکته باید توجه داشته باشیم. انتخاب ساعت به عنوان یک وسیله کاربردی و در عین حال دکوری، همانطور که می‌تواند به فضا زیبایی ببخشد، اگر اصولی انتخاب نشود ممکن است باعث بی‌نظم به نظر رسیدن آن نیز بشود. اولین و مهم‌ترین نکته، سبک دکوراسیون داخلی منزل است.

ساعت دیواری مناسب

نکته بعدی رنگ دکوراسیون و دیوار مورد نظر است. بدیهی است ساعت‌دیواری که برای نصب روی دیوار منزل انتخاب می‌کنید، از لحاظ رنگ و جنس باید با سایر وسایل دکوراسیون و مبلمان همسو باشد. یک نکته مهم دیگر ابعاد آن است که باید با در نظر گرفتن متراژ منزل و ابعاد دیواری که قصد دارید ساعت را روی آن نصب کنید، انتخاب شود.

ساعت دیواری، یک اثر هنری

یکی از نکات استفاده از ساعت‌دیواری به عنوان یک اثر هنری است. درست به همان اندازه که یک تابلو دیواری زیبایی را به دیوارها و فضای منزل هدیه می‌دهد، ساعت هم در زیبا کردن دکوراسیون داخلی نقش دارد. 

ساعت دیواری مدرن

چند نکته مهم در خرید ساعت دیواری

حتما قبل از اینکه به خرید ساعت اقدام کنید، یک بار دیگر محل و ابعاد دیواری که قرار است ساعت روی آن نصب شود را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید ساعتی که انتخاب می‌کنید از نظر اندازه متناسب با فضای مورد نظر باشد. علاوه بر آن دقت کنید که در کنار ساعت چه عناصر دیگری قرار است نصب شود، مثل قاب عکس یا تابلو هنری.

ساعت دیواری چوبی

اگر قرار است ساعت‌دیواری را در کنار یکی از این موارد نصب کنید، سعی کنید ابعاد و رنگ آنها را به خاطر داشته باشید تا ساعت‌دیواری متناسب با آن تهیه کنید.

ساعت‌دیواری را کجا نصب کنیم؟

برای انتخاب بهترین فضا چند نکته را باید در نظر داشت. مهم‌ترین نکته که نباید فراموش کرد، انتخاب فضایی است که از تمام بخش‌های منزل به راحتی دیده شود. یکی از بهترین فضاها برای نصب ساعت، دیوار پشت کاناپه است. گزینه دیگر، استفاده از یک ساعت‌دیواری منحصر به‌فرد به عنوان یک اثر هنری است. اگر  به این منظور ساعت دیواری را روی دیوارهای نزدیک میز غذاخوری نصب کنید هم ایده جالبی است.

ساعت در پذیرایی

یکی دیگر از راه‌ها، نصب ساعت دیواری بالای کنسول یا شومینه است. اما فضایی که ممکن است خیلی مورد توجه قرار نگیرد، فضاهای اضافی مثل راهرو یا ستون‌ها است. 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “دکوراتیوهای ارزشمند نوستالژیک” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: