ایده‌های مختلف برای چیدمان مبلمان راحتی
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پذیرایی نقش بسیار مهمی را در منزل دارد به خاطر اهمیت این اتاق باید مبلمانی که در آن میگذاریم یک فضای صمیمانه، زیبا و منعطف را داشته باشد.
چیدمان مبلمان راحتی

چیدمان مبلمان راحتی

با توجه به معماری مشخصی که منازل دارند بیشتر اتاق‌های پذیرایی و نشیمن مستطیل شکل‌اند و چیدمانی که در این اتاق‌ها داریم بستگی به نقطه کانونی فضای اتاق دارد به این صورت که در بعضی از اتاق‌ها معماری اتاق جوری است که قسمت مورد توجه به مرکز اتاق شومینه یا پنجره‌ها یا حتی تلویزیون است. وقتی که مرکز کانونی اتاق مشخص باشد چیدمان هم طبق آن مشخص می‌شود. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌های مختلف برای چیدمان مبلمان راحتی بررسی خواهیم کرد.

تنوع در چیدمان مبل

اینکه مبلمان را در منزل به چه صورت بچینید کاملاً بستگی به سلیقه دارد. بیشتر افراد برای اتاق پذیرایی خود یک مبل سه نفره و یک نفره و دو نفره و گاهی چند مبل یک نفره انتخاب می‌کنند. برای اینکه این مبل‌ها را در سالن پذیرایی بچینیم باید فضای کافی بین دیوار و مبلمان و گوشه‌های اتاق قرار دهید و به این نکته توجه داشته باشید که افراد بتوانند به راحتی در اتاق پذیرایی جابجا شوند و برای تردد افراد مشکلی پیش نیاید. برای چیدمان میزهای جلو مبلی هم طوری عمل کنید که همه افراد بتوانند به میز جلومبلی دسترسی داشته باشند و همچنین همیشه آن را طوری بچینید که بتوانید وسایل را جابه‌جا کنید و دکوراسیون انعطاف‌پذیر باشد.

مبلمان راحتی

هنگام چیدمان به نقطه کانونی توجه کنید

نقطه کانونی فضای اتاق نقش بسیار مهم و چشمگیری در چیدمان مبلمان در محیط دارد و مبل‌ها با توجه به اینکه قسمت کانونی فضا چه باشد دیده می‌شود. زیرا این نحوه چیدمان موجب می‌شود که افرادی که در جای جای منزل نشسته‌اند، دید خوبی را نسبت به دکوراسیون داشته باشند. مثلا همه بتوانند به شومینه یا تلویزیون دید داشته باشند و دسترسی داشته باشند.

چیدمان مبل راحتی

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی‌های کوچک و با چند در ورودی

اگر فضای منزل به گونه‌ای است که دارای چند در ورودی است، اول یک خط فرضی از یکی از درها به در دیگر رسم کنید و فکر کنید که مبلمان را به چه صورت بچینید که حرکت و جابه‌جا شدن بین درها راحت باشد و بتوانید به راحتی از دری به در دیگر رفت و آمد کنید. حتی در این نوع خاص چیدمان هم باید به مرکز کانونی اتاق توجه داشته باشید.

چیدمان مبلمان

تقسیم بندی خانه با مبلمان

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که خوشبختانه منزل بزرگ دارید یا اتاق نشیمن بزرگ است می‌توانید با استفاده از مبلمان و چیدمان خاص آن اتاق را قسمت‌بندی کنید. در صورتی که این کار را انجام دهید علاوه بر اینکه فضای نشیمن دورهمی را در دست دارید، می‌توانید فضای اتاق را هم تقسیم‌بندی کنید که از آن استفاده‌های دیگری هم بتوانید بکنید.

چیدمان متقارن مبلمان در پذیرایی

از جذاب‌ترین مدل چیدمانی که در اتاق‌ نشیمن می‌تواند وجود داشته باشد و باعث شود که افراد در روبروی یکدیگر قرار بگیرند این است که مبلمان را به صورت متقارن بچینید. در این چیدمان افراد می‌توانند روبروی هم قرار بگیرند و با هم ارتباط تاثیرگذارتری داشته باشند.

چیدن مبلمان راحتی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “اصولی برای چیدمان مبلمان کلاسیک” را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: