اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید!
نوشته شده توسط : مجله دلتا
براي اينکه خانه‌هاي کوچک فضايي دلباز داشته باشند و بتوانيد بهترين استفاده را از آن ببريد، بايد اين نکات هوشمندانه را رعايت کنيد.
بزرگتر نشان دادن خانه

خانه کوچک خود را بزرگ جلوه دهيد

اگر خانه‌ کوچکي داريد از شلوغ‌کردن محيط پرهيز کنيد و از کوچک‌ترين فضا، بهترين استفاده‌ کاربردي را ببريد. در اين نوشتار از مجله دلتا چند راهکار براي بزرگتر نشان دادن خانه را با هم مرور مي‌کنيم.

از رنگ روشن و مونوکروم استفاده کنيد

رنگ تيره باعث کوچک ديده‌شدن فضا مي‌شود، در حالي که رنگ‌هاي روشن به بزرگتر نشان دادن خانه کمک مي‌کند. براي اين کار مي‌توانيد از طيف رنگ کرم استفاده کنيد تا فضا را روشن‌تر نشان بدهد. سعي کنيد رنگ اثاث خانه را نزديک به رنگ باقي وسايل‌ها و ديوار يا حداقل در يک طيف رنگي انتخاب کنيد. تشابه رنگ باعث يکدست ديده‌شدن وسايل‌ها و در نتيجه بزرگ ديده‌شدن فضا مي‌شود.

خانه بزرگتر

آينه را فراموش نکنيد

استفاده از آينه روش بي‌نظيري است که به‌وسيله آن مي‌توان حتي کوچک‌ترين فضا‌ها را بزرگ نشان داد. آينه به‌وسيله انعکاس نور، چه نور طبيعي خورشيد يا نور مصنوعي، فضا را روشن‌تر نشان مي‌دهد. آينه را در راستاي نقطه تمرکز اتاق قرار دهيد. در برابر ديوار اصلي اتاق آينه‌اي بزرگ قرار دهيد. اين کار باعث دراز و بلند ديده‌شدن اتاق مي‌شود. اگر آينه را روي ديوار مقابل پنجره نصب کنيد، اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان مي‌دهد.

آينه در خانه

از فضاي ديوار استفاده کنيد

اگر فضاي کوچکي در اختيار داريد، مهم‌ترين نکته اين است که از شلوغ‌کردن بي‌دليل خودداري کنيد و فقط لوازمي را که مورد نياز است، داشته باشيد. اگر وسيله‌اي داريد که سالهاست از آن استفاده نکرده‌ايد، از شرش خلاص شويد. شلف و رخت‌آويز را درون کمد نصب کنيد. لوازم ريز درون کمد را داخل يک قفسه قرار داده و روي شلف‌ها بگذاريد. تخت خود را کشودار انتخاب کنيد.

بزرگ جلوه دادن خانه

از اثاث خود چندمنظوره استفاده کنيد

مي‌توانيد ميز کار خود را کنار تختخواب قرار دهيد و شب، از آن به‌عنوان پاتختي استفاده کنيد. براي ميز اتاق پذيرايي از گنجه و صندوق استفاده کنيد. اولا سطح کافي براي گذاشتن وسايل را در اختيارتان قرار مي‌دهد. دوما از فضاي داخل آن مي‌توانيد به‌راحتي استفاده کنيد.

فضا را شلوغ نکنيد

هرچقدر که در اتاق لوازم بيشتري قرار دهيد، کوچک‌تر به نظر مي‎رسد؛ بنابراين از خريدن لوازمي که کاربرد ندارند، خودداري کنيد. ابتدا لوازمي که مورد نيازتان است را بچينيد، مانند تخت و مبلمان. اگر فضاي کوچکي داريد، به خريدن يک دست کامل مبلمان فکر نکنيد و تنها به تعدادي که نيازتان است، بخريد. از گذاشتن صندلي و ميز اضافه خودداري کنيد. ديوار فضا کوچک را با آويزان‌کردن تابلو و نقاشي زياد شلوغ نکنيد. ديوار شلوغ، اتاق را شلوغ و کوچک‌تر نشان مي‌دهد.

بزرگتر جلوه دادن خانه

در چيدمان اثاثيه بازنگري کنيد

وقتي فضاي کوچکي داريد، کوچک‌ترين تغيير‌ها هم بزرگ به چشم مي‌آيند. لوازم را نزديک‌تر به ديوار‌ها قرار دهيد و در وسط اتاق نچينيد. حتما تخت‌خواب را گوشه اتاق قرار دهيد. از مشخصه‌هاي اتاق بزرگ اين است که بتوانيد به‌راحتي در آن حرکت کنيد و اثاثيه را طوري قرار دهيد که مانع رفت‌وآمد نشوند.

حواستان به ارتفاع لوازم روي ديوار باشد

فرقي نمي‌کند قفسه باشد يا يک تابلو. اگر آن‌ها را در نصف ارتفاع ديوار نصب کنيد، باعث کوتاه ديده‌شدن آن مي‌شوند. اگر اين لوازم را نزديک‌تر به کف اتاق آويزان کنيد، باعث بلند ديده‌شدن سقف مي‌شوند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با نکات دکوراسيون مطلب “دکوراسيوني براي بلند جلوه دادن سقف کوتاه” را بخوانيد.





:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: