آبی و خاکستری، دو رنگ جذاب در دکوراسیون اتاق نشیمن
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق نشیمن خانه، جایی است که در آن به دنبال حس آرامش  و آسایش هستیم و قطعا رنگ‌های به کار رفته در این بخش از خانه باید دربردارنده چنین احساسی باشند.
رنگ اتاق نشیمن

ترکیب رنگ آبی و خاکستری

فرقی نمی‌کند به طیف‌های روشن علاقه داشته باشید یا رنگ‌های تیره را ترجیح دهید، به هرحال می‌توانید گستره انتخاب وسیعی را با رنگ آبی و خاکستری و برای سبک‌های مختلف بسازید. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا ایده‌ها و نمونه‌های مختلفی از ترکیب این دو رنگ و استفاده از آن‌ها برای دکوراسیون اتاق نشیمن را با هم بررسی خواهیم کرد.

از ترکیب آبی و خاکستری با سفید استفاده کنید

اگر می‌خواهید فضای اتاق‌نشیمن را روشن و پرنورتر کنید، استفاده از رنگ سفید به عنوان پس‌زمینه دکوراسیون، همراه با آبی و خاکستری می‌تواند نمایی جذاب و دوست داشتنی برایتان بسازد. لازم نیست برای ایجاد یک ترکیب ایده‌آل حتما به سفیدی دیوارها اکتفا کنید. می‌توانید المان‌های دیگری از دکوراسیون، از جمله وسایلی همچون میز تلویزیون، کمدهای دیواری، مبلمان چوبی و قاب‌های دیواری را هم به رنگ سفید درآورید و باز هم با کنار هم قرار دادن رنگ‌های آبی و خاکستری، چیدمان ایده‌آل خود را بسازید.
رنگ طوسی اتاق نشیمن

ایجاد تنالیته را مدنظر داشته باشید

لازم نیست رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون، درجه رنگی نزدیک به هم داشته باشند. می‌توانید از رنگ‌های تیره یک طیف رنگی در کنار رنگ‌های روشن از طیف دیگر استفاده کنید و باز هم نتیجه عالی در دکوراسیون را مشاهده کنید.
به عنوان نمونه اگر دیوارها را با آبی نفتی تیره رنگ آمیزی کرده باشید، استفاده از مبلمانی با رنگ خاکستری روشن، کنتراست بسیار خوبی در فضا ایجاد خواهد کرد.

برای شروع از تابلوهای هنری کمک بگیرید

معمولا استفاده از یک تابلوی نقاشی، برای انتخاب رنگ‌ها و ایجاد هماهنگی رنگی در دکوراسیون، بسیار مناسب است. به عنوان مثال یک تابلوی هنری که در آن طیف‌های رنگی خاکستری و آبی با یکدیگر ترکیب شده‌اند و یک منظره دریایی ساخته اند، می‌تواند منبع الهام خوبی برای انتخاب دیگر اجزای دکوراسیون اتاق نشیمن باشد.
تابلو در اتاق نشیمن

از رنگ‌های طبیعت بهره بگیرید

اگر نمای اتاق نشیمن به یک فضای سرسبز منتهی می‌شود و یک نمای پردرخت را از پنجره اتاق نشیمن می‌بینید، می‌توانید از رنگ‌های طبیعت در دکوراسیون اتاق بیشتر استفاده کنید تا پیوند بهتری با فضای خارج از اتاق و مناظری که از پنجره‌ها به چشم می‌خورند، ایجاد کنید. برای این منظور در کنار به کارگیری رنگ های آبی و خاکستری، از وسایل چوبی و رنگ‌های طیف قهوه‌ای که یادآور فضای طبیعی بیرون از اتاق هستند، بهره ببرید.

طرح‌های پر نقش و نگار انتخاب خوبی هستند

شاید به محیط‌های پرانرژی‌تر علاقه داشته باشید و در عین حال دوست نداشته باشید که از آرامش طیف رنگی آبی به سادگی عبور کنید. در این صورت می‌توانید در کنار استفاده از رنگ‌های آبی و خاکستری میانه، از طرح‌های پرنقش و نگار برای اجزای دکوراسیون اتاق نشیمن بهره ببرید.

 طرح و رنگ اتاق نشیمن

پارچه‌های مخملی کار را راحت خواهند کرد

از آنجا که پارچه‌های مخملی، سایه روشن بسیار خوبی را با خود به همراه دارند، کار را برای استفاده از رنگ‌های مختلف طیف آبی و خاکستری راحت می‌کنند و چرخش رنگی مورد انتظار را به خوبی در محیط به جریان می‌اندازند. پارچه‌های مبلی مخملی، تم لوکس و پر زرق و برقی به اتاق نشیمن اضافه می‌کنند.

رنگ آبی در اتاق نشیمن

طبیعت منبع الهام شماست

هنگام انتخاب رنگ دکوراسیون، در هر فضای محیطی یا هر بخش از خانه، ممکن است دچار تردید گردید و در کنار هم قرار دادن طیف‌های رنگی سردرگم شوید. در چنین مواردی مناظر طبیعی می‌تواند بهتر منبع الهام برای چیدمان رنگی باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “رنگهای خنثی در دکوراسیون داخلی را بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: