دکوراسیون اطراف شومینه با الهام از چند ترفند ساده
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شومینه کانون توجه در نمای خانه شناخته می‌شود و با تزیین آن می‌توانید به دکوراسیون داخلی خانه هویت ببخشید.
شومینه

شومینه وسیله ای گرمایشی است که در گذشته داخل آن هیزم می‌ریختند و آتش روشن می‌کردند. با گذشت زمان کاربرد آن تغییر یافت. انواع مدرن و بدون دودکش آن در خانه های امروزی به عنوان مرکز توجه شناخته و سایر لوازم با توجه به مکان قرارگیری شومینه، چیدمان می‌شوند. از این وسیله گرمایشی برای زیباسازی منزل استفاده می‌شود. ایده های زیادی برای تزیین این بخش از خانه وجود دارد که می‌توانید با الهام گرفتن از آن ها خانه را زیبا کنید. با مجله دلتا همراه شوید.

شومینه

بسیاری از شومینه ها گرمای کم، ملایم و نقش دکوری دارند. بنابراین بدون نگرانی از آسیب رسیدن به وسایل، می‌توانید اطراف و روی شومینه را تزیین کنید. حتی به جای استفاده از هیزم و گاز می‌توان با چند شمع آن را روشن کرد. شما نیز با تکیه بر خلاقیت و حوصله خود شومینه را زیبا کنید.

افزودن رنگ با استفاده از لوازم دکوری

وسایل تزیینی دوست داشتنی خود را از کمد بیرون بیاورید و آن را روی لبه بالایی شومینه بگذارید. اکسسوری هایی که ارتفاع بلندتری دارند را در وسط و سایر اجسام را در اطراف آن قرار دهید و به این صورت نمایی غیر قرینه و نامتوازن به وجود آورید تا دکور خانه یکنواخت به نظر نرسد.

اکسسوری های رنگارنگ و طرح دار را به این بخش اضافه کنید. زیرا شومینه در بیش تر سبک های دکوراسیون به عنوان کانون توجه در نظر گرفته می‌شود و سایر لوازم با توجه به آن در جای مناسب قرار داده می‌شود. به همین دلیل افزودن رنگ و لعاب به این بخش اهمیت ویژه ای دارد.

ایده دکور خانه

میوه های رنگارنگ

از کاج های رنگ شده، کدو تنبل، شاخه درختان و میوه های رنگی در تزیین شومینه استفاده و با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون، رنگی را انتخاب کنید که حس دلخواه شما را به دکوراسیون اضافه کند. می‌توانید چند پوست لیمو و پرتقال را در آتشِ ملایم شومینه بیندازید و فضا را از عطر مرکبات پر کنید. وجود گیاه و المان ها طبیعی، به عنوان نماد حیات، سرزندگی و هیجان را در خانه به ارمغان می‌آورد.

طراحی داخلی منزل

نورپردازی

از ریسه های ال ای دی برای نورپردازی شومینه و ایجاد نمایی جذاب استفاه کنید. ریسه ها را لابلای چند مجسمه و شاخه گل قرار دهید. اگر از شومینه برای گرم کردن استفاده نمی‌کنید و بیش تر مواقع خاموش است ریسه ها را تا درون شومینه ادامه دهید. با چند شمع و ظرف دکوری فضای خالی را بپوشانید. گروهی از اشیا تزیینی با رنگ های هم خانواده را کنار هم جمع کنید و در کنار این نورپردازی جذاب یک گالری هنری کوچک بسازید.

شومینه

دیوار بالای شومینه

اگر شومینه دمای زیادی ندارد، دیوار بالای آن جای خوبی برای نصب تابلو و آینه است. آینه نور را بازتاب می‌دهد و سبب بزرگ تر دیده شدن فضا می‌شود. فرمی هماهنگ با سایر اجزای دکوراسیون انتخاب کنید و آن را در قاب آینه انعکاس دهید. تابلوهای هنری دنیای رنگ و الگو هستند و به فضا روح می‌بخشند. آثار هنری خود را در مرکز توجه نصب کنید و ساعت ها به آن خیره شوید.

شومینه

یکی دیگر از روش های مدرن برای تزیین دیوار بالای شومینه استفاده از بشقاب های دکوراتیو و طرح دار در اطراف آینه است. یک خط فرضی را در نظر بگیرید و چند بشقاب را بر اساس آن چیدمان کنید. می‌توانید آرایش قرینه یا متقارن را در نظر بگیرید. فرم گرد بشقاب ها حس کمال و امنیت را در فضا به وجود می‌آورد.

دکوراسیون مدرن

جلوی شومینه

یک فرش فانتزی جلوی شومینه پهن و فضایی کوچک برای نشستن ایجاد کنید. هوا هنوز آنقدر سرد نشده است که از گرمای کم آن لذت نبرید. چند بالشت رنگی، پتو یا صندلی کنار این وسیله گرمایشی قرار دهید. برای ایجاد تناسب و هماهنگی، ترکیب رنگ های خنثی را انتخاب کنید و با استفاده از فرم و طرح به فضا هویت ببخشید.

شومینه دیواری

دیوارپوش شومینه

یکی دیگر از راه های تزیین این بخش پوشاندن دیوارهای شومینه با استفاده از سنگ، کاشی، چوب و موزاییک است. این شیوه نسبت به سایر روش ها هزینه بیش تری دارد. با توجه به نیازِ دکوراسیون می‌توانید جنسی براق یا مات انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در اتاق کنتراست به وجود آورید دیواری که شومینه روی آن نصب شده است را به عنوان دیوار آکسان در نظر بگیرید. برای آن رنگی متفاوت با رنگ کاغذ دیواری در نظر بگیرید. اما اگر فضایی شلوغ دارید، می‌توانید مصالحی هم رنگ با دیوارپوش به کار ببرید. در مطالب بعدی از بخش دکوراسیون به انواع دیوارپوش های مناسب برای شومینه خواهیم پرداخت.

امیدواریم موارد گفته شده برای شما مفید بوده باشد. با الهام از این ایده ها، دکوراسیون خانه را زیبا کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.





:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: