تزیین دیوار خانه با ایده های جذاب
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گاهی  در فضای خانه با وجود چینش مناسب تمام اثاثیه‌ها، هنوز احساس می‌کنید که  چیزی کم است؟ آیا خانه‌‌ای بزرگ با دیوارهای وسیع دارید که هیچ‌چیز آن را  پر نمی‌کند؟ آیا برای انتخاب نوع و اندازهٔ دکور مناسب برای دیوارهایتان  دچار سردرگمی شده‌اید؟

دکوراسیون دیوار

چگونه دیوارهای خانه را مثل حرفه‌ای‌ها بیاراییم؟

برای  داشتن دیوار زیبا پیش از هر چیز، به دیوار مورد نظر نگاه کنید و تصمیم  بگیرید اثر هنری را در چه اندازه‌ای انتخاب کنید. راه‌های مختلفی برای  اندازه‌گیری وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در رابطه با دکوراسیون دیوار مطرح می‌کنیم

برای نصب تابلو بالای مبل، تخت یا میز چه کنیم؟

دنبال تابلو (یا مجموعه چندتایی) باشید که هم‌اندازه‌ یا کوچک‌تر از مبلمان موردنظر باشد. از انتخاب تابلوهایی بلندتر از مبلمان‌تان پرهیز کنید؛ چون چندان خوشایند نخواهد بود.

اگر دیوار خیلی بزرگ داشتیم چه کنیم؟

آثار  هنری بزرگ بسیار گران است. حتی حمل‌ونقل آن‌ها نیز می‌تواند مشکل‌ساز  باشد. در عوض، با انتخاب آثار کوچک‌تر می‌توانید آنها را در چند ردیف  به‌صورت کلاژ روی دیوار نصب کنید. با این کار دکوراسیون دیواری امروزی  خواهید داشت.

تابلوها را طبق یک الگوی  چندتایی و به‌صورت دو لت یا سه لت به دیوار نصب کنید. فراموش نکنید که بین  هر تابلو حدود ۵ سانتی‌متر فاصله بگذارید. اگر دیوار بزرگ‌تری دارید،  می‌توانید این فاصله را بیشتر کنید. فقط فراموش نکنید که همه تابلوها را  به‌صورت یک‌پارچه فاصله‌گذاری کنید.

تابلو دیواری

گزینه  دیگر برای دکوراسیون دیوار استفاده از دیوارنماهای قابل‌جابه‌جایی است. با  استفاده از این دیوارنماها، می‌توانید یک نقطه کانونی هیجان‌انگیز به‌دست  آورید.

نکته آخر، برای دکوراسیون دیوار بزرگ این است که به‌دنبال یک اثر پرطراوت و قدرتمند باشید.

چگونه تابلوها را به دیوار آویزان کنیم؟

نکتهٔ  بعدی درباره فاصله اثر هنری از زمین است. ارتفاع تابلو مسئله‌ای است که در  اکثر مواقع ‌اشتباه انتخاب می‌شود. قاعده عمومی این است که تابلو را در خط  دید (sight line) بیاویزید تا برای تماشای آن زیادی به بالا یا پایین نگاه  نکنید. طبق این قاعده، فاصله مرکز تابلو تا زمین چیزی حدود یک متر و نیم  خواهد بود.

اگر تابلو را بالای یک مبل  یا میز نصب کرده‌اید چطور؟ برای دکوراسیون دیوار در چنین حالتی، قسمت پایین  تابلو را با فاصلهٔ ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری از اثاثیه به دیوار نصب کنید.

زمانی  که نقطه‌ای خاص از دیوار را برای نصب تابلو مد نظر قرار دادید، با استفاده  از چسب کاغذی، دورتادور تابلوی فرضی را روی دیوار علامت‌گذاری کنید. حالا  می‌توانید محل قرارگیری تابلو را راحت‌تر مجسم کنید. کمی به عقب بروید و  ببینید آیا محل قرارگیری تابلوی فرضی روی دیوار مناسب است یا خیر.  کمی خلاقیت به‌خرج دهید؛ ممکن است به‌دلیل وجود گلدان یا صندلی در گوشه  اتاق، بخواهید تابلو را کمی خارج از مرکز قرار دهید تا از پوشیده ماندن  بخشی از اثر هنری در پشت وسایل جلوگیری کنید.

راه‌های  مختلفی برای نصب وسایل دکوری روی دیوار وجود دارد که بسته به وزن تابلو،  می‌توانید بدون سوراخ کردن دیوار و با استفاده از چسب خمیری، تابلو را به  دیوار نصب کنید.

تزیین دیوار

ایده‌های برای دکوراسیون دیوار

تابلوهای  مناسب برای دکوراسیون دیوار در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف موجود است؛  تابلوهایی به‌شکل سنتی، سبک، بدون قاب، کلاژ اشیاء، مجسمه‌های فلزی دیواری  و… . از این نمونه‌ها برای گرفتن ایده کمک بگیرید:

  • مجسمه و دکورهای فلزی
  • پنل‌های دیواری
  • نمایش متقارن تابلوها به‌شیوه‌ گالری‌ها
  • دکوراسیون دیوار به‌سبک خلاقانه و بدیع
  • تابلوهای رنگی شلوغ و زنده

حالا  شما نیز مثل یک فرد حرفه‌ای برای انتخاب تابلو مناسب و دکوراسیون دیوار  خانه‌تان آماده هستید. دیوارهای سفید و بی‌روح خانه را با تابلوهای بزرگ،  رنگارنگ یا بافت‌دار زنده کنید و از محیط جدیدتان لذت ببرید.

تابلو فرش

همچنین بخوانید:

ایده‌هایی برای دیزاین مبل‌ها 

ایده‌هایی برای طراحی دیوار آشپزخانه 

دیوار پشت مبل را چگونه تزیین کنیم؟ 

ایده‌هایی برای ایجاد دیوار گالری در خانه 

چگونه از تابلوهای بزرگ دیواری در دکوراسیون استفاده کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید





:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: