نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پربازده‌ترین  دفاتر اداری و محیط‌های شغلی، محیط هایی بوده اند که افراد حس راحتی در  آنها داشته اند. یک محیط شیک و پر از رنگ می تواند برای کارمندان الهام بخش  یک محیط کاری شاد و سالم و رشد اعضای تیم باشد.

طراحی محیط اداری

طراحی  محیط اداری این روزها تنها به عنوان یک فاکتور زیبایی‌ شناسانه و تزئینی  در دفاتر اداری به کار نمی‌رود. در واقع دکوراسیون محیط‌های اداری می‌تواند  بر‌موارد بسیاری از جمله روش‌کار کارکنان، نوع ارتباطات درون‌سازمانی،  میزان بهره‌وری و… به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر بگذارد. مجله دلتا چند فاکتور مهم در طراحی محیط‌های اداری به شما یادآوری می‌کند.

توجه به رنگ مبلمان

مبلمان

برای  طراحی محیط اداری نیاز است که انواع مبلمان و پارچه مبلی مناسب و کاربرد  آن‌ها را بشناسید، تا از مبل های خاص محیط‌های اداری و رنگ‌های مناسب آن‌ها  استفاده کنید. میز و صندلی و مبلمان شما باید هم مدرن و هم زیبا باشد تا  بتواند سلامت کارمندان را حفظ کند. همچنین به رنگ مبل نیز دقت کنید تا با  دیوار و دیگر وسایل دکوری اداری شما هماهنگ باشد.

استفاده از گل و گیاه

 مبلمان محیط اداری

همچنین می توانید از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی برای طراحی محیط اداری خود نیز استفاده کنید تا حس شادابی به کارمندان خود  بدهید. هرجایی که از گل و گیاه استفاده کنید علاوه بر اینکه باعث زیبایی  محیط می‌شود، می‌تواند باعث افزایش روحیه و آرامش شما و ایجاد یک دکوراسیون  اداری کلاسیک نیز باشد.

توجه به رنگ دیوارها و کاغذ‌ دیواری

کاغذ دیواری

رنگ  دیوارها و کاغذ دیواری‌های انتخاب شده در دکوراسیون داخلی اداری باید به  نحوی باشد تا فضا را در راستای افزایش راندمان کارمندان سوق دهند. لازمه  اینکار برقراری و ایجاد یک محیط آرام و تعریف شده است تا هر‌بخش مطابق با  نوع فعالیت، به کار خود بپردازد. دکوراسیون اداری معمولا کاغذ دیواری‌های  رسمی به خود می‌بیینند و از طرح‌های گل دار و الگوهای شلوغ یا جنس‌هایی  مانند چرم و کاغذهای لوکس در طراحی این محیط استفاده نمی‌شود.

 از رنگ برند خود الهام بگیرید

در  دکوراسیون اداری می‌توانید از رنگ برند و لوگوی خود برای فضاها الهام  بگیرید. هنگام انتخاب یک طرح رنگی برای فضای خود، از رنگ‌های برند خود  استفاده کنید تا فضای شما بازتابی از آنچه باشد که در شغلتان انجام  می‌دهید. رنگ‌های مناسب می‌توانند تأثیر روانشناختی بر روی افراد داشته و  باعث احساس رضایت و شادابی آن‌ها شوند.

طرح‌های مناسب برای ادارات و فضاهای کوچک

اما  برای محیط‌های اداری که کوچک هستند نیز می‌توانید از دکوراسیون خاصی  استفاده کنید که در ادامه به فاکتورهایی در طراحی فضای اداری کوچک آن اشاره  می‌شود.

استفاده از آینه‌ها

استفاده آینه

در  طراحی محیط اداری آینه‌ها می توانند ظاهر کلی فضای کاری شما را تغییر  دهند. آن‌ها دفتر شما را با ظرافت و حرفه‌ای‌تر جلوه می دهند و می توانند  هر نوع فضایی را بزرگتر نشان دهند و باعث می‌شوند فضای کاری شما بازتر و  جذاب تر شود.

از پارتیشن‌ها استفاده کنید

پارتیشن بندی

یکی  از المان‌های دکوراسیون اداری کوچک استفاده از پارتیشن‌ها برای تقسیم بندی  و خصوصی سازی حریم کارمندان است. محیط‌های اداری باز در ظاهر فضای کاری  مدرنی را ارائه می‌دهند. اما خوب است از پارتیشن‌های شیشه‌ای یا پرده‌هایی استفاده کنید که کارمندان بتوانند یکدیگر را ببینند.

استفاده از نور پردازی‌های مناسب

نور پردازی

یکی  از مواردی که در طراحی محیط اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب شیک  نشان دادن محیط می‌شود استفاده از نور است. علاوه بر رنگ، روشنایی نیز روی  کارمندان تاثیر گذار است. نبود نور کافی در محیط کار باعث خستگی و خواب  آلودگی پرسنل می‌شود.

همچنین بخوانید:

نورپردازی سالن پذیرایی 

بزرگ‌ تر نشان دادن خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: