بهترین جای کتابخانه در دکوراسیون
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بیشتر  ما به کتابخانه علاقه داریم اما جالب اینجاست که در کمتر خانه‌ای یک  کتابخانه زیبا و در خور توجه مشاهده می‌کنیم. یکی از دلایل دور ماندن ما از  این وسیله پرکاربرد نگرش نادرست ما به مقوله زیبایی است.

چیدمان کتابخانه

برای  بسیاری از افراد دکوراسیون در اشیای گران‌ قیمت شیشه‌ای یا فلزی و مبلمان و  صندلی‌های خوش‌فرم خلاصه می‌شود.در حالی که می‌توان از همان کتاب‌هایی که  در کمدها و کارتن‌های انباری خاک می‌خورند به‌عنوان اجزای دکوراتیو استفاده  کرد. در واقع می‌توان با اطمینان گفت که چیدمان کتابخانه را در هر فضایی  که علاقه دارید می‌توانید ایجاد کنید. امروز در مجله دلتا یادآور این موضوع هستیم که لزومأ نباید در چیدمان کتابخانه منزل ظاهری همسان با آنچه در تصور دارید داشته باشد.

ایجاد کتابخانه در فضاهای پرت خانه

کتاب خانه

برای  مثال اگر یک راه پله در منزل خود دارید به ‌راحتی می‌توانید با فضای بدون  استفاده آن یک کتابخانه جذاب و دوست‌داشتنی خلق کنید و با چیدمان کتابخانه  یک بخش بی‌روح و انرژی از منزل خود را به کانون توجه دوستان و مهمانان خود  بدل نمایید.

استفاده از مبلمان برای جا دادن کتاب‌ها

کتابخانه دیواری

طراحان  حتی برای افرادی که در محیط اطراف خود و حتی روی دیوارها نیز مکانی برای  نصب کتابخانه پیدا نمی‌کنند نیز طرح‌های جالبی ارائه می‌کنند. صندلی‌هایی  که هم مکانی برای نشستن شما محسوب می‌شوند و هم فضایی برای قرار دادن  کتاب‌های مورد علاقه‌تان فراهم می‌کنند. با این وصف، ظاهراً داشتن یک  کتابخانه دیگر یک رؤیا یا آرزو محسوب نمی‌شود.

 کتابخانه‌های دیواری

مبلمان

با وجود اینکه عده‌ای تصور می‌کنند نصب کتابخانه در اتاق نشیمن و پذیرایی یک ناسازگاری و عدم تطابق در دکوراسیون منزل ایجاد می‌کند اما  طرح‌های دکوراتیوی وجود دارد که جز با کتاب جلوه خود را به‌خوبی نشان  نمی‌دهد. سال‌های اخیر طرح‌های دکوراتیو ساده و غالباً چوبی روانه بازار  شده‌اند که به ‌راحتی نصب می‌شوند تا هم فضای مورد نیاز برای قرار دادن  کتاب‌های شما ایجاد کنند و هم زیبایی پذیرایی و نشیمن منزل شما را تکمیل  نمایند. این طرح‌ها به دلیل سادگی و استفاده از خطوط ساده و بدون پیچیدگی،  به طرز جالبی با دکوراسیون‌های مدرن سازگاری دارند.

کتابخانه درکنار یا بالای تلویزیون

دکوراسیون

همچنین  می‌توان از فضای اطراف تلویزیون نیز برای نصب کتابخانه‌های بزرگ و کوچک و  قرار دادن کتاب‌ها و سایر اشیای دکوراتیو استفاده کرد چراکه ما معمولاً به  موازات میز تلویزیون مبل،  میز یا صندلی قرار نمی‌دهیم و این بخش از منزل تقریباً بدون استفاده باقی  می‌ماند. در نتیجه نصب کتابخانه در این قسمت نه‌ تنها فضای مفید بیشتری  اشغال نمی‌کند بلکه دیوار پشت میز تلویزیون را نیز از یکنواختی خارج  می‌کند.

کتابخانه در اتاق کودک و نوجوان

اتاق کودک و نوجوان

اگر  دوست دارید که کودکان همچون شما در سنین بزرگسالی به کتاب علاقه داشته  باشد لزومی به اجبار و سختگیری نیست. تنها کافی است آن‌ها در فضایی زیبا  مملو از کتاب‌های مصور و جذاب قرار دهید، تا این علاقه رفته رفته در آن‌ها شکل بگیرد. معمولاً  فضای خالی و اطراف تختخواب کودکان محیط مناسبی برای طبقه‌بندی و استفاده  بهینه محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید:

اصول دکوراسیون اتاق خواب 

تزیین دیوار خانه با ایده های جذاب 

ست کردن رنگ پرده با مبلمان 

آینه کاری سالن پذیرایی 

بزرگ‌ تر نشان دادن خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: