ست کردن پرده و فرش در دکوراسیون
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آسان‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون فضای منزل و ایجاد حال و هوای تازه، تغییر پرده و فرش است.

ست کردن پرده و فرش

ست کردن پرده و فرش

نگران  صرف هزینه و زمان برای تغییرات کلی دکوراسیون نباشید. در این نوشتار  گزینه‌هایی بسیار کاربردی برای تغییرات و ست کردن پرده و فرش مناسب و در  هارمونی با فضا آورده شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید و متناسب با علایق و سبک دکوراسیون موجود منزل از آن‌ها استفاده کنید.

رنگ‌های خنثی

استفاده  از رنگ‌های خنثی روشی عالی برای داشتن دکوراسیونی دائمی است. با کاربرد  رنگ‌های بژ، مشکی، قهوه‌ای یا سفید همیشه خیالتان راحت خواهد بود. علاوه  براین، رنگ‌های خنثی می‌توانند بسیار آرام‌بخش و متناسب با هر اتاقی باشند.

ست پرده و فرش در دکوراسیون

تک رنگ

نیازی  نیست که فرش و پرده دقیقا با هم همخوانی داشته باشند. فقط باید باهم خوب  ترکیب شوند و هارمونی در فضا را افزایش دهند. اگر فرش سبز ملایم است، پرده  با رنگ سبز آهکی مناسب است. زمانی هر دو از یک خانواده رنگ باشند، اشتباه  کمتری پیش خواهد آمد و در حین سادگی  دکوراسیونی متعادل خواهید داشت.

طرح‌های مشابه

بسیاری  از فرش‌ها در طرح‌های مختلف و با پترن‌های متفاوت ارائه می‌شوند که بتوان  به راحتی آن‌ها را با پرده هماهنگ کرد. هماهنگی طرح  یا پترن فرش و پرده در  منزل امکان هماهنگی بدون تغییر کلی دکوراسیون را داده و در یک نگاه بسیار  هماهنگ به نظر میرسد.

بافت

این  گزینه راه حلی مفید برای هماهنگ کردن پرده و فرش بدون نیاز به تغییر کلی  دکوراسیون در منزل است. فرش کرکی را با پرده کرکی هماهنگ کنید. به‌خاطر  داشته باشید این موضوع از این جهت که نمود خیلی واضحی در دکوراسیون ندارد  ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. اما برای کسانی که به جزییات اهمیت می‌دهند  و به نکات ریز در دکوراسیون بها می‌دهند می‌تواند راهکار خوبی باشد.

ست پرده و فرش

رنگ سوم و رنگ‌های مکمل

به  خاطر داشته باشید که ایجاد هماهنگی فقط از طریق ترکیب و استفاده از دو رنگ  حاصل نمی‌شود. می‌توانید از چند رنگ و همینطور رنگ‌های مکمل در دایره رنگ  که روشی عالی برای هماهنگ کردن فرش و پرده است، استفاده کنید و حتی  می‌توانید از اقلام دکوری و کوسن‌ها نیز کمک گرفته و فضا را با رنگهای  مشابه دکور و هماهنگ کنید.

نقطه کانونی

اگر نمی‌توانید بین فرش و پرده موجود در دکوراسیون خود هماهنگی ایجاد کنید بهتر است از یک نقطه کانونی استفاده  کنید. برداشتن تمرکز از فرش و پرده باعث می‌شود که توجه به الگوهای مختلف و  اقلام موجود در فضا متمرکز شوند و عدم هماهنگی در فضا کمرنگ‌تر به چشم  آید.

پرده و فرش در دکوراسیون

حتما لزومی به هماهنگی نیست!

آخرین  بخش از این گزینه‌ها توجه به این نکته است که می‌تواند در دکوراسیون منزل  هیچگونه هماهنگی بین فرش و پرده وجود نداشته باشد و در واقع بعضی اوقات  ناهماهنگی بین اجزای مختلف دکوراسیون در منزل به خودی خود می‌تواند یک  ترکیب زیبا ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات چیدمان و دکوراسیون مطلب “ست کردن رنگ پرده با مبلمان” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

رنگهای خنثی در دکوراسیون داخلی 

میز ناهارخوری مناسب برای خانه‌های کوچک 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: