نکات کلیدی در نورپردازی نشیمن
نوشته شده توسط : مجله دلتا

درست  مثل اینکه چگونه شما قصد چیدن مبلمان در ابعاد اتاقتان را دارید، نورپردازی  هم نیز به فکر کردن نیازمند است. اکثراً رنگ دیوار و تم دکور خانه به  تصمیم گیری شما کمک می کند که چراغ باید در چه مکانی نصب شود.

نورپردازی اتاق نشیمن

می‌توان  گفت اتاق نشیمن، اجتماعی‌ترین اتاق خانه است. نورپردازی اتاق نشیمن باید  بیش از هر فضای دیگری منعطف باشد تا بتوان برای تغییر حال و هوا، هر منبع  نوری را جداگانه کنترل کرد. از میان تمامی اتاق‌های خانه، نشیمن اتاقی است  که معمولا نور اتاق نشیمن توسط چراغ‌های رومیزی یا کفی و گاهی نیز به  وسیله‌ لوستر و چلچراغ تامین می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به برسی نکاتی برای نورپردازی اتاق نشیمن می‌پردازیم.

نکات لازم برای نورپردازی نشیمن‌ها

  • نورپردازی یک کتابخانه یا  ویترین را مورد توجه قرار دهید. این عمل را می‌توان به چندین طریق انجام  داد. برای مثال، نورپردازی از درون طبقات شیشه‌ای؛ نورپردازی طبقات از جلو؛  نورپردازی از پشت طبقات به قصد در ضد نور قرار دادن اشیاء یا برجسته کردن  یک شیء خاص به نمایش در آمده.

نورپردازی اتاق نشیمن

  •  اگر  می‌خواهید در اتاق نشیمن مطالعه کنید، نورپردازی موردی را فراموش نکنید.  یک منبع اتصالی مخصوص مطالعه، که سری آن مفصل دار بوده و به زاویه‌ی دلخواه  متمایل شود، بهترین گزینه است.
  • می‌توان به وسیله یک منبع پایین‌تاب و توکار مستقیم یک نقاشی، یک اثر هنری یا قطعه‌ای از مبلمان مانند یک میز قهوه‌خوری مرکزی را به ظرافت و زیبایی  مورد تاکید قرار داد. با به کار‌گیری انواع لنزها در جلوی لامپ می‌توان به  انواع افکت‌های نوری دست یافت.

نور پردازی

  • یک  منبع بالاتاب ساده و مخفی در گوشه‌ای از اتاق و پشت یک قطعه مبل می‌تواند  بر ابعاد فضا بیفزاید، فضا را بزرگتر بنمایاند و تمامی قرنیز‌های سقف را  برجسته کند.
  •  پیش از هر تصمیمی درباره نورپردازی فضا، برای چیدمان مبل و اثاثیه درون اتاق طرحی بریزید و نقاط تمرکز اتاق را تعیین کنید.

اتاق نشیمن

  • در  یک اتاق نشیمن بزرگ، با افزودن پریزهای کفی خواهید توانست نور را به وسط  اتاق بیاورید. این منابع تغذیه باید جایی قرار گیرند که بتوان آن‌ها را زیر  اثاثیه و مبلمان پنهان نمود. پریزهای برق کافی نیز در گوشه‌های اتاق در  نظر بگیرید، چرا که در نورپردازی تکمیلی معمولا به آن‌ها نیاز پیدا خواهید  کرد. البته، افزودن تعداد زیادی چراغ به فضا، اتاق را شلوغ و درهم ریخته  نمایش می‌دهد.

همچنین بخوانید:

ایده‌هایی برای نور پردازی ورودی خانه 

انواع چیدمان بوفه در دکوراسیون 

مناسب ترین مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل 

روش‌های چیدمان منزل کوچک 

چند نکته برای گرما بخشیدن به دکور خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: