چیدمان نشیمن با روش‌های آسان
نوشته شده توسط : مجله دلتا

چه در سوئیتی کوچک زندگی کنید و چه در خانه‌ای بزرگ با فضای بسیار آزاد، گاهی دل‌تان فضای خصوصی می‌خواهد.

تقسیم فضای اتاق نشیمن

این  مطلب را به این موضوع اختصاص داده‌ایم و می‌خواهیم ببینیم که چطور  می‌توانیم بدون بنایی و با زحمت کم،  فضاهایی خصوصی را در خانه ایجاد کنیم.  درادامه چند روش برای تقسیم فضای اتاق نشیمن معرفی می‌کنیم؛ با مجله دلتا همراه باشید.

۱. تغییر چیدمان

تقسیم فضای اتاق نشیمن

اگر  در خانه اتاقی بسیار بزرگ و دلباز دارید، به‌‌جای اینکه اثاثیه را دور تا  دور اتاق بچینید، آن‌ها را به مرکز اتاق منتقل کنید. به این صورت دیگر  احساس خالی بودن اتاق توی ذوق نمی‌زند. از قرار دادن بوفه در قسمت میانی  اتاق واهمه نداشته باشید، چرا که با این کار می‌توانید اتاق را به دو بخش  مجزا تقسیم کنید. وسایل بزرگ‌ را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که از لحاظ رنگ یا  شکل هارمونی داشته باشند.

۲. نورپردازی

فضاهایی خصوصی

نورپردازی  راهکاری ظریف و نسبتا نامحسوس برای تقسیم فضای اتاق نشیمن به دو فضای  جداگانه است. چراغ‌های رومیزی و شمع‌ها، با نور ملایم خود بخش‌های کوچک را  روشن می‌کنند. از سوی دیگر چراغ‌های سقفی نقاط کانونی خاصی همچون تابلوها و  دیوارکوب‌ها را روشن می‌کنند.

۳. استفاده از فرش و قالیچه

چیدمان اتاق نشیمن

استفاده  از فرش و قالیچه راهکار دیگری برای تقسیم فضای اتاق نشیمن به دو قسمت است.  فرش یا قالیچه را در قسمت موردنظر پهن کنید و اطراف یا روی آن را با  اثاثیه پر کنید. به این صورت فضای موردنظرتان را از دیگر قسمت‌های اتاق جدا  می‌کنید. با استفاده از قالیچه‌هایی در اشکال و اندازه‌های مختلف،  می‌توانید بخشی از فضا را به سلیقه‌ٔ خود جدا کنید. به‌علاوه، می‌توانید با  پهن کردن فرش و قالیچه‌ای نرم از سردی و سختی کف‌‌پوش خانه بکاهید.

۴. استفاده از قفسه‌های کتاب‌

اتاق نشیمن

داشتن  قفسهٔ کتاب برای هر خانه‌‌ای ضروری است، اما گاهی انتخاب مکان مناسب برای  آن، چالش‌انگیز است. کتاب‌ها اساسا زیبا هستند و باید از آنها در طراحی  دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد. استفاده از قفسه‌های دورو، از هر جهت  انتخاب هوشمندانه‌ای برای تقسیم فضای خانه است. چرا که نه‌ تنها کتا‌ب‌ها  را در خود جای می‌دهد، بلکه می‌تواند در نقش نوعی دیوار موقت ظاهر شود. با  اضافه کردن وسایل تزئینی هم‌رنگ به قفسه یا تعبیهٔ نردبانی برای ایجاد  حس‌وحال کتابخانه، قفسهٔ کتاب‌های خود را به یکی از نقاط عطف خانه بدل کنید.

۵. استفاده از پرده

فضاهایی خصوصی

پیش از هر چیز، باید به‌دقت هدف‌تان را از تقسیم فضای اتاق نشیمن مشخص کنید و با توجه به آن، کاربردی‌ترین روش را انتخاب کنید. اگر هدف‌تان  این است که اتاق را کاملا به دو فضای جداگانه تقسیم کنید، می‌توانید با  نصب پرده این کار را انجام دهید. کافی است ریل پرده را به مکان موردنظرتان  منتقل کنید و پرده را به آن نصب کنید. پارچه و گیره‌هایی  که برای پرده انتخاب می‌کنید، باید متناسب با رنگ‌بندی و طراحی سایر  قسمت‌های اتاق باشند. به این صورت می‌توانید فضایی مشخص را کاملا مجزا کنید  و از آن به‌عناوین‌ مختلفی همچون اتاق‌خواب مهمان استفاده کنید.

۶. استفاده از پارتیشن

تقسیم فضای اتاق نشیمن

اگر  می‌خواهید دست‌تان برای تقسیم کردن فضا بازتر باشد و به‌دنبال چیزی هستید  که جابه‌جا کردن آن به‌سادگی انجام شود، استفاده از پارتیشن موقت ایده‌ای  عالی و کارآمد برای ایجاد فضاهایی خصوصی خواهد بود.

همچنین بخوانید:

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می‌دهد 

نکات کلیدی در نورپردازی نشیمن 

استفاده از آباژور برای فضای نشیمن 

کرسی، سبکی قدیمی در چیدمان مدرن 

ایده‌های جذاب برای دیوار پشت تلویزیون 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: