با کمترین هزینه جلوه‌ای خاص به نشیمن بدهید
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شکوه  در سادگی است. البته سادگی به این معنی نیست که در هر اتاق فقط یک صندلی یا  یک میز بگذارید، بلکه باید طراحی دکوراسیون پذیرایی به‌ خوبی تحلیل‌ شده  باشد تا کمترین به‌هم‌ ریختگی را ایجاد کند.

طراحی دکوراسیون نشیمن

بیشتر  آدم‌ها درباره‌ی دکوراسیون پذیرایی و چیدمان فضای زندگی هیچ نمی‌دانند.  اگر جزءِ این دسته هستید، همراه ما باشید. در این مطلب از مجله دلتا توصیه‌هایی جذاب و کاربردی درباره‌ی طراحی دکوراسیون نشیمن برای‌تان گردآوری کرده‌ایم.

وسایلی از جنس‌های گوناگون را ترکیب کنید

طراحی دکوراسیون نشیمن

طراحی  دکوراسیون نشیمن مدرن در این زمینه اولویت را به چوب، پلاستیک و همچنین  ابزار با نمای چوب می‌دهد. استفاده از فلزات براق هم تاحدودی رایج است  به‌شرطی که با اشیائی که کمتر جلب‌توجه می‌کنند، ترکیب شوند. مثلا  می‌توانید آنها را با طرح‌هایی از چوب صنعتی، شیشه یا تزئینات چشمگیر ترکیب  کنید.

نورپردازی مناسب داشته باشید

نورپردازی

نورپردازی درست منشأ احساسات مثبت است. پس علاوه‌بر زیبایی باید با نورپردازی فضایی  راحت و آرامش‌بخش خلق کنید. هم نور طبیعی و هم نور مصنوعی باعث می‌شود فضا  وسیع و آرامش‌بخش به نظر برسد؛ و این برای فضایی که زمان زیادی را در آن  می‌گذرانید عالی است.

دیوارها را هنرمندانه‌ بیارایید

تزیین دیوار

دکوراسیون  نقش مهمی در جلوه‌ی اتاق نشیمن یا پذیرایی دارد اما به‌شرطی که بدانید چه  باید بکنید. می‌توانید دیوارها را با کاغذدیواری‌های طرح‌دار، پوسترهایی در  قاب‌های پلاستیکی یا تابلوهای نقاشی‌ و خطاطی به‌شکلی تزئین کنید که  برآیندی از شخصیت‌تان باشد. همچنین به‌جای تابلوهای نقاشی می‌توانید بخشی  از دیوارها را خودتان رنگ بزنید یا با پوشش‌های جذاب بپوشانید. هنگام  آراستن دیوارها فراموش نکنید که آنچه انتخاب می‌کنید باید نشانه‌ی  شخصیت‌تان باشد و برای‌تان معنای خاصی داشته باشد.

بدون شومینه چیزی کم است

طراحی دکوراسیون نشیمن

حتی  اگر در ناحیه‌ای گرم زندگی می‌کنید، باید بدانید شومینه نه‌تنها در زیبایی  فضا تأثیر دارد، بلکه حس راحتی و آرامش را به آدم منتقل می‌کند. در طراحی  دکوراسیون نشیمن حتما نباید شومینه‌ای واقعی داشته باشید، نمای سوراخی در  دیوار با آجر‌های آنتیک اطرافش هم همان نتیجه را خلق می‌کند.

هنر شما نشانه‌ی شخصیت شماست

اتاق نشیمن

کوتاه  نیایید! این اتاق نشیمن شماست و شما تصمیم می‌گیرید چگونه آن را بیارایید.  دکوراسیون مدرن فرصت خوبی برای انتخاب‌های هنری مانند تابلوهای انتزاعی یا  پوسترهای پویا فراهم می‌کند.  اصل مهم گوناگونی است؛ می‌توانید در دامنه‌ی  وسیعی از طرح‌های سرزنده تا تابلوهای تک‌رنگ و نقش‌های مینیمال دست به  انتخاب بزنید. طرح‌ها و رنگ‌های موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید و آنها را  به‌شکلی اصولی بچینید.

زینت‌آلات رایج و مدرن در طراحی دکوراسیون پذیرایی

چیدمان نشیمن

گلدانی چشم‌نواز، شمع‌های  عطرآگین یا ظرف‌های سفالی هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند، همچنین با طراحی  کمینه‌گرا سازگار هستند. آنها را در قسمت‌های مختلف اتاق، به‌شکلی که با  وسایل و عناصر دیگر هماهنگ باشند، پخش کنید.

جذاب‌ترین اشیا معمولا توی چشم نیستند

دکوراسیون پذیرایی

به‌کارگیری  همه‌ی این قوانین در طراحی دکوراسیون نشیمن مؤثر است؛ به‌شرطی‌که فضای  موردنیازتان را اشغال نکند و مانع راحتی‌تان نشود. وسایل و اشیا به تعداد  زیاد باعث تنگی فضا می‌شود، به آدم احساس خفگی می‌دهد و راحتی و آسایش را  از محیط می‌گیرد شما باید عناصر را هوشمندانه به‌کار بگیرید. این‌گونه فضا  هوشمند و شکوهمند جلوه می‌کند. کوچک یا بزرگ فرقی نمی‌کند، دکوراسیون  پذیرایی و نشیمن باید به‌گونه‌ای باشد که راحت‌ترین و خوشایندترین محیط را  ایجاد کند. انتخاب‌تان طراحی مدرن باشد یا کلاسیک، هدف مشترک است؛ خلق فضایی که شایسته‌ی این باشد که بیشترین زمان را در آن سپری کنید.

همچنین بخوانید:

چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می‌دهد 

نکات کلیدی در نورپردازی نشیمن 

دکوری‌های ساده برای اتاق نشیمن 

چیدمان نشیمن با روش‌های آسان 

ایده‌های جذاب برای دیوار پشت تلویزیون 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: