نکات مهم در انتخاب پرده آشپزخانه
نوشته شده توسط : مجله دلتا

از  آن جا که ما در طی روز زمان زیادی را در آشپزخانه سپری می‌کنیم، بهتر است  برای زیباتر شدن آشپزخانه و همچنین برای کنترل نوری که از بیرون به فضای  آشپزخانه شما می‌تابد، از پرده آشپزخانه مناسب استفاده کنیم.

انتخاب پرده مناسب آشپزخانه

برای  انتخاب پرده آشپزخانه زیبا و کاربردی، متناسب با ابعاد آشپزخانه، میزان  نوری که به آشپزخانه می‌تابد، رنگ کابینت‌ها، جنس پرده و همچنین میزان  استفاده از آن، توجه به چند نکته حائز اهمیت است. در این مطلب از مجله دلتا به نکاتی در مورد انتخاب پرده مناسب آشپزخانه می‌پردازیم.

جنس پرده آشپزخانه

انواع پرده

از  آن جا که به دلیل پخت و پز زیاد در آشپزخانه، همواره پرده آشپزخانه در  معرض رطوبت و چربی ناشی از پخت و پز قرار دارد، باید جنس پرده آشپزخانه از  کیفیت بالایی برخوردار باشد تا با شست و شوی مداوم دچار آسیب نشده و زیبایی  خود را از دست ندهد. همچنین اگر از بیرون نور زیادی به درون آشپزخانه شما  می‌تابد لازم است جنس پرده کمی ضخیم‌تر باشد تا بتوانید میزان نور وارد شده  را کنترل نمایید. همچنین با قرارگیری در برابر نور آفتاب رنگ آن از بین  نرفته و بور نشود.

رنگ پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه

پس  از توجه به جنس پرده نکته دیگری که لازم است به آن توجه شود، رنگ پرده  است. در این مورد می‌توانید علاوه بر سلیقه خودتان، به نکات دیگری از قبیل  ابعاد آشپزخانه، نورگیر بودن و یا تاریک بودن فضای آشپزخانه، رنگ کابینت‌ها  و … دقت نمایید. اگر آشپزخانه شما کوچک است پرده‌ای با رنگ تیره می‌تواند  آن را کوچکتر نشان دهد. در این شرایط بهتر است با انتخاب یک پرده با رنگ  روشن در آشپزخانه حالتی را ایجاد کنید که بزرگتر به نظر بیاید. همچنین اگر  کابینت‌های آشپزخانه شما به رنگ قهوه‌ای است، می‌توانید با استفاده از یک پرده روشن فضا را از حالت تیرگی خارج نمایید.

طرح پرده آشپزخانه

انتخاب پرده آشپزخانه

اگر  دوست دارید پرده آشپزخانه شما دارای طرح باشد، بهتر است حتما طرح و رنگ  پرده انتخابی‌تان با رنگ دیوارها، کاشی‎ها و همچنین وسایل آشپزخانه‎تان  همخوانی داشته باشد تا این محیط را برای شما شلوغ نکرده و در طولانی مدت  شما را خسته ننماید. انتخاب پرده‎هایی با طرح گل‎های ریز و یا چهارخانه که  با رنگ روکش صندلی‎های ناهارخوری‌تان هماهنگ شده باشد می‌تواند در زیباتر  شدن آشپزخانه شما نقش مهمی ایفا نماید.

پرده آشپزخانه کرکره ای

انتخاب پرده مناسب آشپزخانه

از  دیگر پرده‌هایی که ما برای آشپزخانه استفاده از آن را به شما پیشنهاد  می‌کنیم، پرده کرکره ای است. اگر به دنبال انتخاب پرده‌ای مناسب برای آشپزخانه هستید که علاوه بر زیبا کردن محیط آشپزخانه‌تان، از کارکرد آسان و طرح و  رنگ‌های مختلفی برخوردار باشد، پرده کرکره ای یک انتخاب شایسته به شمار  می‌آید.

همچنین بخوانید:

اصول نورپردازی در آشپزخانه 

آشپزخانه مدرن با کمترین هزینه 

اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه 

چگونه آشپزخانه‌ای زیبا داشته باشیم 

رنگ آشپزخانه و پذیرایی را چگونه ست کنیم 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: