راهکارهایی برای افزایش نور در خانه
نوشته شده توسط : مجله دلتا

وجود  روشنایی و نور کافی، به خانه جلوه درخشانی می‌دهد و منزل شما را دلباز  می‌کند. ترفندهایی برای افزایش نور خانه را در این مطلب بخوانید.

روش افزایش نور در خانه

تا  به حال به این فکر کرده‌اید که چرا نورپردازی منزل اهمیت زیادی دارد؟ شما  طرفدار کدام هستید؟ خانه‌ای روشن و پر نور یا خانه‌ای با نور کم؟ تحقیقات  نشان داده است اشخاصی که اهمیت بیشتری به نور و روشنایی می‌دهند و برای  افزایش نور در خانه خود تلاش می‌کنند، افراد باانگیزه و شادتری هستند. پس  وجود نور در خانه چه از نوع طبیعی و چه مصنوعی اهمیت بسیاری دارد. اما روش  افزایش نور در خانه چه کاری است؟ در این مطلب مجله دلتا می‌خواهیم به راه‌حل‌ها و ترفندهای بهبود نورپردازی منزل اشاره کنیم و از آن‌ها برای روشن کردن خانه خود استفاده کنیم.

اهمیت روشنایی و نورپردازی خانه

روش افزایش نور در خانه

در  این موضوع که وجود روشنایی و نورپردازی به خانه جلوه درخشانی می‌دهد که  هیچ شکی نیست و تقریبا در تمام خانه‌ها از وسایل مختلف نورپردازی مانند  لوستر، نور مخفی در سقف کاذب، هالوژن، آباژور و … برای بهبود روشنایی خانه استفاده می‌شود؛ اما تا به حال به این فکر  کرده‌اید که نور چه تاثیری فراتر از زیبایی دارد؟ طبق علم روانشناسی و  تحقیقات به عمل آمده در این راستا، نور و روشنایی می‌تواند حس و حال  شاداب‌تری را در افراد ایجاد کند و نور به عنوان یک عامل محرک باعث تکاپو و  انگیزه در افراد می‌شود.

نور خورشید را به خانه خود دعوت کنید

نورپردازی خانه

مهم  نیست تا چه اندازه نور خورشید به درون خانه شما می‌تابد، فقط اجازه دهید  نور به داخل فضا وارد شود. به جای استفاده از پرده‌های رنگ تیره و ضخیم، از  پرده‌هایی که رنگ روشن و جنس لطیف و نازک دارند استفاده کنید. پرده‌هایی  مانند حریر یا تور که رنگ‌های روشن دارند به راحتی نور را به داخل خانه  هدایت می‌کنند. همچنین می‌توانید از آینه‌های دیواری دکوراتیو استفاده کنید. آینه یک وسیله بسیار خوب برای بازتاب نور و رنگ در فضای خانه است.

رنگ سفید مساوی با روشنایی است

چگونه نور خانه را زیاد کنیم

یکی  از بهترین روش افزایش نور در خانه استفاده از رنگ سفید در دکور و طراحی  داخلی منزل است. حتی اگر شما به میزان کمی رنگ سفید را وارد یک فضای بسیار  تاریک کنید باز هم به بهبود روشنایی اتاق کمک کرده‌اید و می‌توانید تاثیر  آن را به خوبی مشاهده کنید.

نورپردازی خانه

در ضمن برای زیبایی و ایجاد حس گرما و صمیمیت، می‌توانید یک سینی طلایی یا نقره‌ای رنگ را با چند وسیله تزیینی و دکوراتیو تزیین کنید و روی میز قرار دهید.

به بی نظمی‌ها نظم دهید

نورپردازی مناسب برای منزل

تا  به حال توجه کرده‌اید هر چه فضای خانه یا اتاق شلوغ‌تر و نامنظم‌تر باشد،  فضا تیره‌تر به نظر می‌رسد؟ اگر تا کنون به این نکته توجه نکرده‌اید، برای  مدتی همیشه فضای خانه و اتاق خود را مرتب نگه دارید تا حضور نور و روشنایی  بیشتر در خانه را احساس کنید.

همچنین بخوانید:

تغییر دکوراسیون بدون هزینه 

استفاده از آباژور برای فضای نشیمن 

دکوراسیون شب یلدا به سبک مدرن 

نکاتی برای چیدمان نشیمن خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: