کناف سقف ؛ مدرن ترین دکوراسیون خانه
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از سقف کاذب در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن رو به افزایش و کناف سقف یکی از انواع سقف کاذب است که به دلیل داشتن مزایای فراوان در طراحی داخلی منازل به کار می‌رود.
کناف سقف

سقف

سطح پوشاننده بالایی یک مکان، سقف نام دارد. طراحان داخلی به دلیل اهمیت سقف، آن را دیوار پنجم نیز می‌نامند. برای محافظت در برابر عوامل بیرونی، مانند باران، باد، برف، نور مستقیم خورشید، جدا کردن طبقات و هم چنین حفظ حریم خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارتفاع سقف با توجه به منطقه جغرافیایی متغیر است. سقف انواع مختلفی دارد؛ از جمله سقف LCP، کامپوزیت، دال بتنی، کاذب و متحرک. در این بخش از مجله دلتا،  کناف سقف را به شما معرفی می‌کنیم.

سقف کاذب

استفاده از سقف کاذب رو به افزایش است. اجرای سقف کاذب با استفاده از گچ، فلز، آلومینیوم، چوب و کامپوزیت در شاخه های ساختمانی رو به فزونی است. سقف کاذب شامل دو بخش است؛ شبکه فلزی متصل به سقف و پنل سبکِ مجزا. سقف کاذب مصالح زیر ساخت را پوشش می‌دهد. عایق صدا و دما به حساب می‌آید. سقف های بلند را کوتاه تر نشان می‌دهد و انتخاب مناسبی برای استفاده از نور مخفی است.

سقف کاذب

کناف سقف

روکش نسل سوم از جنس گچ که برای پوشاندن سقف ساخته می‌شود. کناف روی سازه های فلزی سوار می‌شود و به آن متصل می‌گردد. از ویژگی های این سقف وزن سبک، تنوع در ظاهر و شکل پذیری آن است. وزن کم این سقف باعث می‌شود دیوارها بار کم تری حمل کنند و در هنگام زلزله ایمنی بیش تری برای ساکنان وجود دارد. برای بازسازی خانه های قدیمی می‌توان کناف سقف را به کار برد. سقف کناف در انواع بدون سازه نیز وجود دارد. این نوع به وسیله چسب به دیوارها متصل می‌شود.

کناف کاری

پیاده سازی کناف بر روی سقف به ابزار و مصالح ویژه ای نیاز دارد و در مراحل مختلفی اجرا می‌شود. کناف کاری به چهار شکل از جمله پوششی، جدا کننده، مشبک و یکپارچه صورت می‌گیرد. هر کدام از این اشکال در جای متفاوتی به کار می‌رود.

کناف کاری پوششی؛ در بازسازی ساختمان های قدیمی کاربرد و نقش ترمیم کننده دارد.

کناف کاری جدا کننده؛ همان طور که از نام آن پیدا است، برای جدا کردن بخش های مختلف به کار می‌رود.

سقف کناف مشبک؛ از ساده ترین روش های اجرای سقف کاذب است. برای زیبایی و نورپردازی به صورت مخفی در خانه استفاده می‌شود.

کناف یکپارچه؛ این مدل به صورت یکدست بر روی سازه های فلزی آماده می‌گردد و پس از خشک شدن به دیوار متصل می‌شود.

کناف سقف

کناف سقف پذیرایی مستطیلی

یکی از فضاهایی که کناف سقف در آن کاربرد زیادی دارد، اتاق پذیرایی است. فرم پذیرایی در بیش تر خانه های ایرانی به شکل مستطیل است. اگر قصد بازسازی سقف پذیرایی را دارید، برای اجرای سقف کاذب در چنین مکانی به شما پیشنهاد می‌کنیم از فرم های متنوع سازه ها بهره بگیرید و برای جذابیت بیش‌تر از نور مخفی داخل سقف استفاده کنید. به این شکل علاوه بر اینکه به زیبا شدن اتاق کمک کرده اید با نورپردازی سبب بزرگ شدن پذیرایی می‌شوید.

می‌توانید سقف کاذب را رنگ آمیزی کنید یا از گچ بری های مختلف بر روی آن بهره ببرید. کناف سقفِ پذیرایی می‌تواند به گرم ماندن خانه در زمستان و خنک نگه داشتن آن در تابستان کمک کند. اتصال و جابه جایی این سقف به آسانی صورت می‌گیرد. بنابراین برای تغییر دکوراسیون یا تعمیر آن با سرعت بالا و با پرداخت هزینه کم می‌توانید آن را بازسازی کنید.

کابل های برق و تمام اتصالات درون سقف پنهان می‌شوند و به این شکل از شلوغی نمای سقف جلوگیری می‌شود. می‌توانید با توجه به ارتفاع سقف خانه، ضخامت های مختلفی را برای آن انتخاب کنید تا سقف بیش از حد کوتاه به نظر نرسد.

امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد. ما را در بخش دکوراسیون دنبال کنید و نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید:

ترندهای دکوراسیون داخلی ؛ برترین های سال 2019

ساخت کتابخانه مدرن در خانه

با مزیت های کاغذ دیواری پشت چسب دار آشنا شوید





:: برچسب‌ها: دکوراسیون ,دکوراسیون داخلی, دیزاین, مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: