چرا باید در خانه از آینه استفاده کنیم؟
نوشته شده توسط : مجله دلتا

استفاده از آینه در دکوراسیون، یکی از  مواردی است که در سبک‌های مختلف و با اهداف مختلف رایج بوده است؛ از  تالارهای آینه کاری کاخ‌های قدیمی گرفته تا طراحی‌های مدرن با آینه  دکوراتیو. 

آینه کاری در دکوراسیون

طراحی دکوراسیون در هر دوره‌ای از تاریخ، سبک‌ها و روش‌های خاصی داشته  است. در هر سبک از وسایل و المان‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود اما استفاده  از برخی عناصر در دوره‌های مختلف رواج داشته است. آینه کاری در دکوراسیون خانه تاثیر به سزایی روی فضای شما دارد. در این مقاله، مجله دلتا در مورد کاربرد آینه و کارهایی که می‌توان با کمک آینه دیواری انجام داد توضیح داده‌ است.

توانایی آینه در پنهان کردن و پوشش دهی

ممکن است در خانه خود کمدها یا اتاق‌های کوچک انباری‌مانندی داشته باشید  که بخواهید آن‌ها را از نظر پنهان کنید. در این حالت استفاده از آینه  بهترین راهکار است. می‌توانید درِ کمدها یا اتاق مورد نظر را با آینه کاری  بپوشانید و آن را پنهان کنید. به این ترتیب هم فضای خانه بزرگتر و پرنورتر  به نظر می‌رسد و هم نظم بیشتری پیدا می‌کند.

آینه کاری در دکوراسیون

آینه کاری در دکوراسیون می‌تواند سقفی بلند بسازد

آینه کاری دیوار و سقف از قدیم رواج داشته است که علاوه بر زیبایی  بخشیدن به محیط، در راستای افزایش ارتفاع و به صورت کلی ابعاد اتاق استفاده  می‌شده است. اگر از تالارهای آینه قصرهای قدیمی بازدید کرده باشید، حتما  متوجه شده‌اید که تکثیر نور و تصویر در قطعات کوچک آینه کاری، به اتاق  ابعادی بزرگ و روشن همراه با حسی از رمز و راز می‌بخشد.

آینه فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد

از مهمترین کاربرد جالب آینه در دکوراسیون خانه،  به خصوص خانه‌هایی که فضای کوچکی دارند، بزرگ نشان دادن محیط است. آینه به  شرطی که در جای مناسب نصب شود، ذهن بیننده را فریب می‌دهد و حس وسعت فضا  را به او منتقل می‌کند. آینه‌های قدی بزرگ این کار را به نحو بهتری انجام  می‌دهند.

کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی خانه

آینه کاری در دکوراسیون و افزایش نور محیط

کاربرد جالب دیگر آینه کاری در دکوراسیون ،  قرار دادن آینه قدی بزرگ میان دو پنجره است که باعث ایجاد حس امتداد فضا و  فریب خوردن ذهن بیننده شود. در این حالت احساس می‌کنیم اتاق نور بیشتری  دارد و روشن‌تر است. روش دیگر قرار دادن آینه در قسمتی است که نور لامپ‌ها  را بازتاب دهد. می‌توانید آینه دیواری را پشت آباژور یا دیگر چراغ‌های  دکوراتیو نصب کنید یا آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که نور لامپ‌های سقف را  بازتاب دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای دکوراسیون خانه مطلب طراحی دکوراسیون منزل را از کجا شروع کنیم؟ را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

تغییر دکوراسیون داخلی با چند ترفند ساده 

با چند ترفند ساده، سقف را بلندتر نشان دهید 

ایده جذاب برای استفاده از فضای بالای کابینت 

زیبایی اتاق پذیرایی با نورپردازی 

دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک با ایده‌های خلاقانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: