کارهایی که نباید در دکوراسیون خانه کوچک انجام داد
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در فضای شهری، بسیاری از خانه‌ها کوچک هستند. طراحی این خانه‌های کوچک همواره دشوار و پر از اشتباه است.

دکوراسیون یک خانه کوچک

بسیاری از ما تصور می‌کنیم که دکوراسیون یک خانه کوچک ،  کاری ساده است در حالی که در بسیاری مواقع طراحی کردن یک خانه کوچک بسیار  دشوارتر از خانه‌های بزرگ بوده و برای اشتباه کردن بسیار مساعد است. اما چه  اشتباهاتی ممکن است در طراحی فضاهای کوچک رخ دهد؟ برای پاسخ به این پرسش  با مجله دلتا همراه باشید.

استفاده از یک فرش کوچک

اگر از آن دسته افرادی هستید که تصور  می‌کنید از آن جایی که اتاق کوچک است تا جای ممکن باید از فرش‌های کوچک‌تری  استفاده کنید، باید بدانید که کاملا در اشتباه هستید. زیرا فرش کوچک یکی  از انتخاب‌ها و ترجیح‌های اشتباهی است که باعث می‌شود تا کوچکی اتاق بیشتر  دیده شده و حتی کوچک‌تر از آن چه که هست احساس شود. به همین دلیل است که  استفاده از یک فرش بزرگ باعث می‌شود تا احساس وجود فضای بیشتر در افراد  ایجاد شده و اتاق از آن چه که هست بزرگ‌تر احساس شود.

انتخاب مبلمان بزرگ

انتخاب اندازه مناسب برای مبلمان بر اساس  تناسب و ابعاد مکان، یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی در طراحی داخلی به شمار  می‌رود. به همین دلیل برای این که هم در ابعاد مکان و هم در ابعاد مبلمان  دچار اشتباه نشوید، آن‌ها را چندین بار اندازه‌گیری کنید. فراموش نکنید که  در این مورد باید به عمق مبلمان توجه بیشتری داشته باشید. کمدها و  کاناپه‌ها از جمله مبلمانی هستند که عمق اشتباه آن‌ها می‌تواند بیشترین  مشکل را در طراحی و چیدمان خانه‌های کوچک ایجاد کند. به همین دلیل قبل از  خرید مبلمان ابتدا روی کاغذ چیدمان مورد نظر خود را مشخص کرده، فضای مناسب  برای حرکت کردن میان لوازم را در نظر گرفته، اندازه‌ها را مورد بررسی قرار  داده و سپس اقدام به خرید مبلمان کنید.

دکوراسیون خانه کوچک

استفاده بیش از حد از کوسن و بالش

استفاده از تعداد زیادی بالشتک و کوسن  باعث خواهد شد تا فضا از آن چه که هست کوچک‌تر دیده شود. حتی این موضوع  ممکن است باعث دل‌گیر شدن فضای موجود نیز شود.

سیستم روشنایی ناکافی

در طراحی خانه‌های کوچک هرگز به سیستم  روشنایی موجود اکتفا نکنید و در کنار لوسترهای سقفی‌ای که در وسط سقف قرار  داده می‌شوند، حتما از چراغ‌های دیواری، آباژورهای ایستاده و رومیزی و  هالوژن‌های سقفی نیز استفاده کنید و تا جای ممکن روشنایی کافی در مکان  ایجاد کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا کوچک بودن خانه را کمتر احساس  کنید.

استفاده از اکسسوری‌های متعدد

اگر صاحب اشیا خرد و ریز بسیاری هستید و  یا در هر نقطه‌ای از خانه اکسسوری‌های متعددی وجود دارند، با کم کردن تعداد  آن‌ها و حذف کردن برخی از آن‌ها از مقابل دیدگان، می‌توانید به فضایی  دل‌بازتر دست پیدا کنید. فراموش نکنید که هر چه لوازمی که در خانه وجود  دارند تعداد کمتری داشته باشند، مکان از آن چه که هست بزرگ‌تر دیده خواهد  شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب “جذاب‌ترین ایده‌ها برای تزیین اپن آشپزخانه” را در مجله دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

در چیدمان اتاق کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

چه مبلی مناسب خانه‌های کوچک است؟ 

رنگ کرم در چیدمان را با چه رنگ‌هایی ست کنیم؟ 

دکوراسیون داخلی منزل لئوناردو دی کاپریو 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: