ترفندهای چیدمان مبلمان نشیمن
نوشته شده توسط : مجله دلتا

نحوه چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن، نقش  بسیار پررنگی را در ایجاد آرامش و حس مثبت ایفا می‌کند. هر المان دیگری  نیز که به اتاق افزوده می‌شود بهتر است در هماهنگی با مبلمان قرار بگیرد.  

اصول طراحی اتاق نشیمن

این اتاق نشیمن همان جایی از خانه است که  می‌تواند بعد از یک روز کاری همه اعضای خانواده را دور هم جمع کند تا از  احوال روزانه همدیگر صمیمانه باخبر شوند. در هر خانه‌ای با هر متراژ  می‌توانید یک اتاق یا فضای نشیمن داشته باشید که از مبلمانی راحت و متناسب  با متراژ خانه‌تان استفاده کنید. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم مهم‌ترین نکات چیدمان اتاق نشیمن را با شما در میان بگذاریم.

تعریف مسیر و فضا

یکی از اولین اصول یک اتاق نشیمن خوب، چیدن مبلمان به شکلی است که یک  مسیر بدون مانع برای رسیدن به فضاهای دیگر خانه داشته باشید. دومین اصل هم  درست کردن یک قوس گفت‌وگو در اتاق نشیمن است. مبلمان را طوری کنار هم قرار  دهید که وقت گپ زدن با اهالی یا ‌مهمان‏تان صدای یکدیگر را راحت بشنوید.

کاناپه تکی

برای یک اتاق نشیمن کوچک از کانا‌په‌های تکی استفاده کنید که هم مدرن و  راحت هستند و هم شکل اتاق نشیمن‌تان را منظم می‌کنند. کاناپه یکی از  پرمصرف‌ترین وسایل اتاق نشیمن است بنابراین یک کاناپه با کیفیت بالا و در  عین حال راحت بخرید.

مبلمان ال شکل

می‌توانید از یک کاناپه چند بخشی ال‌شکل به عنوان مبلمان اصلی اتاق  استفاده کنید. کاناپه ال‌شکل فضای بیشتری اشغال می‌کند اما اگر در جای  درستی قرار بگیرد می‌تواند یک فضای دنج برای اتاق‌تان بسازد؛ فضایی یک‌دست  که صمیمیت اتاق نشیمن‌تان را بالا می‌برد و همه اعضای خانواده می‌توانند  روی مبلمان راحت بنشینند.

اصول طراحی اتاق نشیمن

صندلی تکی

اگر به فضای نشستن بیشتری از مبلمان راحتی اتاق نشیمنتان  نیاز دارید، می‌توانید متناسب با مبلمان اصلی از صندلی‌های تکی یا  نیمکت‌های کوچک استفاده کنید. این صندلی‌ها یا نیمکت‌ها را طوری در نزدیکی  مبل اصلی قرار دهید.

میز پذیرایی

میزهای پذیرایی معمولا نقطه کانونی یک اتاق نشیمن هستند. این میزها باید  زیبا و کاربردی باشند. اگر فضای اتاق‌تان کوچک است از یک میز گرد یا  بیضی‌شکل استفاده کنید اما اگر فضای بزرگ‌تری دارید یک میز مربع برای اتاق  نشیمن‌تان مناسب‌تر است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده های بیشتری برای دکوراسیون داخلی هستید به مطلب بهترین جای قرارگیری بوفه در خانه سر بزنید.

همچنین بخوانید:

چیدمان مبلمان به شکل استادانه 

نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: