بهترین ایده برای نورپردازی خانه
نوشته شده توسط : مجله دلتا

انتخاب مناسب سیستم نورپردازی برای  خانه، یکی از آن جزئیاتی است که باید در هنگام تزئین یک فضای جدید و برنامه  ریزی دکوراسیون و طراحی داخلی در نظر بگیرید.

انتخاب نورپردازی مناسب

مهم‌ترین نکته در زمینه ایجاد نورپردازی مناسب، توجه به این نکته است  که، هر اتاق و مکان موجود در خانه کاربرد و هدف متفاوتی دارد. به همین دلیل  اگر نورپردازی را بر اساس کاربرد اتاق انتخاب کنید، کارآمدی مکان، افزایش  یافته و روشنایی مناسبی در آن ایجاد خواهد شد. برای این که بدانید سیستم  نورپردازی مناسب خانه شما کدام است، با مجله دلتا همراه باشید.

اتاق نشیمن/ سالن پذیرایی

در این مکان هم برای ایجاد یک نقطه مرکزی و هم برای پر کردن فضای خالی، می توانید از یک لوستر سقفی استفاده کنید. اگر فضای موجود در نشیمن و پذیرایی کوچک است، از لوستری با حداکثر ۵ شاخه و اگر مکان بزرگ‌تر است،  از لوستر ۸ شاخه و یا بزرگ‌تر استفاده کنید. اگر در اتاق نشیمن به تماشای  تلویزیون می‌پردازید، می‌توانید از سیستم‌های روشنایی مانند آباژورهای  ایستاده در کنار لوستر سقفی استفاده کرده، و آن‌ها را در گوشه و کنار اتاق  قرار دهید. آباژورهای ایستاده‌ای که از پایین به بالا نور را بازتاب  می‌دهد، باعث ایجاد نورهای اضافه و آزار دهنده در هنگام تماشای تلویزیون  نخواهند شد.

اتاق‌خواب

از آن‌جایی که اتاق‌خواب مکانی برای خوابیدن و استراحت کردن است، لازم  است لوسترهایی را انتخاب کنید که با نوری ملایم و ظریف، ویژگی‌های اتاق  خواب را تقویت کرده و افزایش دهند. برای این که بتوانید میزان نور موجود در  اتاق را کنترل کنید، بهتر است از لوسترهایی که دارای کلیدهای برق دیمردار هستند، استفاده کنید که به شما امکان کم و زیاد کردن نور لوستر را  می‌دهند.اگر به کتاب خواندن قبل از خواب علاقه‌مند هستید، بالا سر خود و یا  در کنار تخت‌خواب از چراغ‌های دیواری و یا چراغ‌خواب استفاده کنید.

آشپزخانه

استفاده از لوسترهای بزرگ سقفی در آشپزخانه، هیچگاه روش مناسبی نخواهد  بود. در این مکان که در آن غذا پخته شده و میزان بخار و رطوبت موجود در آن  بیشتر است، به جای این لوسترها، چراغ‌های متحرک و قابل تنظیمی که شبیه به  هالوژن بوده و به سقف متصل می شوند، انتخاب منطقی‌تر و کاربردی‌تری خواهند  بود.

انتخاب نورپردازی مناسب

سرویس‌بهداشتی

در مکان‌هایی مانند حمام و دستشویی که با آب در ارتباط هستند، لازم است  که نورپردازی مناسبی را در این مکان‌ها طراحی کنید. برای این منظور  می‌توانید در گوشه و کنار سرویس بهداشتی از نورپردازی‌های درخشان استفاده  کنید.لازم است که در کنار نورپردازی موردی، از یک سیستم روشنایی محیطی  قدرتمند نیز استفاده شود. این را در نظر داشته باشید که به دلیل رطوبت  موجود در این مکان، باید لامپ‌ها و چراغ‌هایی را به کار ببرید که در برابر  آب و رطوبت مقاوم باشند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک هستید، به مطلب ترفندهایی برای آشپزخانه کوچک  سر بزنید.

همچنین بخوانید:

میز تلویزیون برای کنج دیوار 

۵ قانون در دکوراسیون خانه‌های کوچک که می‌توانید بشکنید! 

ترندهای دکوراسیون در سال ۲۰۲۱ چیست؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: