موکت ؛ کفپوش محبوب خانه های ایرانی
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پا به عنوان قلب دوم شناخته می‌شود و محافظت از آن در برابر آسیب ها، ضروری است. موکت گرما را در کف حفظ می‌کند و باعث می‌شود هنگام راه رفتن احساس خوبی داشته باشید.

موکت

یکی از کفپوش های مناسب برای پوشاندن سطح زمین در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی، موکت است. بعد از فرش، پر طرفدارترین انتخابی است که افراد می‌توانند داشته باشند. وجود موکت به فضای خانه گرما می‌بخشد. موکت به دلیل تنوع رنگ و طرح گزینه ای مناسب برای پوشش کف اتاق است. لازم است هنگام انتخاب رنگ، طرح و جنس چند نکته را مد نظر قرار دهید تا بهترین گزینه را به خانه آورید. در این بخش از مجله دلتا، شما را راهنمایی می‌کنیم.

انواع موکت

موکت ها از لحاظ پرز به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ انواع پرز بلند و کوتاه. موکت های پرز بلند، به فرش شباهت دارند، نرم و راحت هستند. گرما را در خود حفظ می‌کنند و برای پوشش کف خانه های مناطق سردسیری، اتاق خواب و اتاق کودکان استفاده می‌شود.

موکت هایی که بافتِ پرز در آن ها کوتاه است به اسم کبریتی نیز شناخته می‌شود. این نوع قیمت پایین تر اما مقاومت بالایی دارد. برای پوشش سطح زمین در منازل، مکان های عمومی مانند سینما، ورودی و لابی آپارتمان ها، کتابخانه و بخش های پر تردد به کار برده می‌شود.

انتخاب موکت

پاکیزگی و نظم در دکوراسیون داخلی منازل نسبت به زیبایی اولویت دارد. موکت مناسب برای خانه، باید به راحتی قابل شست و شو باشد و بتوان آن را جارو کشید تا گرد و خاک و انواع آلودگی ها از سطح آن زدوده شود. نظافت موکت های پرز بلند به سختی انجام می‌شود. بنابراین آن ها را در قسمتی از خانه پهن کنید که احتمال آلودگی آن کم تر است.

مقاومت و طول عمر موکت به عواملی مثل جنس، محل استفاده و ضخافت آن بستگی دارد که بر کیفیت آن تاثیر ‌گذارند. در تولید موکت از الیاف پلی استر، فیبر نایلونی و پشمی استفاده می‌شود.

کفپوش

موکت در دکوراسیون داخلی

یکی از اولین گزینه هایی که هنگام تغییر دکوراسیون داخلی به ذهن افراد می‌رسد استفاده از کفپوش یا تغییرآن است. تنوع در کیفیت، سبب  تفاوت در قیمت این محصول شده است که با توجه به بودجه خود می‌توانید موکتی مناسب تهیه کنید. کفپوش و سقف، دو بخش وسیع و سطحی افقی در خانه هستند که نقش مهمی در دکوراسیون داخلی و تاثیر مستقیم بر هویت فضا دارند. وجود طرح های برجسته در بافت موکت، باعث کوچک دیده شدن فضا می‌شود، بنابراین انواع طرح دار برای فضاهای بزرگ مناسب است.

نیازی نیست رنگ کفپوش، حتما از رنگ های موجود در دکوراسیون انتخاب شود، رنگی را به طور مستقل برای آن انتخاب و پالت رنگی چیدمان را تکمیل کنید،اما اگر هم چنان می‌خواهید پیوستگی در فضا ایجاد شود، روی یک یا دو کوسن طرح یا رنگِ موکت را انعکاس دهید.

تناسب در چیدمان

تمام لوازم منزل باید با توجه به سبک دکوراسیون و متناسب با سایر رنگ های موجود انتخاب شوند. نوع، طرح و رنگِ موکت نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای اتاق های کوچک سراغ کفپوش هایی به رنگ خنثی و روشن بروید و نمونه ساده آن را انتخاب کنید. اگر دیوارها را با کاغذ دیواری تیره پوشانده یا خانه را با رنگ های پر رنگ نقاشی کرده اید برای ایجاد تعادل، سقف و کفپوش را از میان رنگ های روشن انتخاب کنید.

چنانچه سرویس مبلمان شما از جنس استیل و کلاسیک است، یا مبلی پر طرح و نقش دارید، باید موکتی ساده، تک رنگ و پرز کوتاه انتخاب کنید تا فضا شلوغ نشود. در چیدمانی پر طرح و رنگ که تناسب رعایت نشده است، عناصر موجود در دکوراسیون هویت خود را از دست می‌دهند و محو می‌شوند. موکت های پر رنگ و پرز بلند در خانه هایی به سبک مینیمال یا تک رنگ (مونوکروم) به کمک شما می‌آید و فضا را از یکنواختی و سردی خارج می‌کند.

با امید به اینکه این مطلب در انتخاب موکت مناسب به شما کمک کرده باشد. بخش دکوراسیون مجله دلتا را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

جالباسی های خلاقانه ؛عنصری زیبا در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

ایده های باورنکردنی برای دکوراسیون پذیرایی کوچک





:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: