رازهای چیدمان اتاق نوزاد
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر در حال تهیه وسایل برای عضو جدید خانواده و چیدمان اتاق نوزاد خود هستید، با ما همراه شوید.

دکوراسیون اتاق نوازد

اتاق نوزاد بخش هیجان انگیز خانه است. ورود عضو جدید به خانه، شور و هیجان به وجود می‌آورد. چیدمان اتاق نوزاد پیش از به دنیا آمدن صورت می‌گیرد و کاری لذت بخش است. در این مسیر، نیاز به صرف هزینه های هنگفت نیست، فقط کافی است چند نکته را رعایت کنید. با مجله دلتا همراه شوید.

رنگ در اتاق نوزاد

نمای دیوارها، سطح وسیعی از نمای اتاق نوزاد را پوشش می‌دهد. رنگ زمینه دیوار حس غالبِ فضا را تعیین می‌کند. رنگ آمیزی دیوار یکی از کم هزینه ترین تغییراتی است که می‌توانید برای شروع چیدمان اتاق نوزاد انجام دهید. رنگ و طرح را در نظر بگیرید و با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ، هویت خاصی به اتاق ببخشید. در نظر داشته باشید که بر خلاف تصورِ رایج، رنگ ها جنسیت پذیر نیستند. می‌توانید تمام رنگ ها را برای نوزاد دختر یا پسر به کار ببرید.

باید رنگی را انتخاب کنید که حس شادابی و نشاط را در فضا القا کند. رنگ های پیشنهادی ما طوسی روشن، نباتی، کرم، صورتی، آبی نوزادی، لیمویی و سفید است. اگر می‌خواهید طرح را به فضا اضافه کنید، یک دیوار را با استیکر بپوشانید، بهتر است یک دیوار را به عنوان دیوار آکسان در نظر بگیرید و سایر دیوارها را ساده رنگ آمیزی کنید، تا هزینه تزیین اتاق کمتر شود.

تختخواب نوزاد

تنوع رنگ، اندازه، مدل و ارتفاع در مدل تختخواب، به شما این اجازه را می‌دهد که بهترین گزینه را برای فرزند خود انتخاب کنید. نیازی به صرف هزینه های گزاف نیست، بلکه اگر ویژگی های تختخواب مناسب را در نظر بگیرید و خرید مناسبی داشته باشید می‌توانید اتاق نوزاد را به خوبی چیدمان کنید.

تخت مناسب برای نوزادان باید ارتفاع زیادتری نسبت به سایر مدل ها داشته باشد، تا والدین بتوانند به راحتی کودک را روی تخت بگذراند یا بلند کنند. اگر ارتفاع تخت کم باشد سبب آسیب زدن به ستون فقرات افراد می‌شود. علاوه بر این تخت نوزادان باید دارای حفاظ در اطراف باشد و کودک را از خطر افتادن حفظ کند.

در چیدمان اتاق نوزاد توجه داشته باشید که تخت نوزاد را روبروی در ورودی قرار دهید تا زمانی که خارج از اتاق هستید بتوانید به خوبی به آن بخش دید داشته باشید.

تشک خواب

مهم تر از هرچیزی تشک نوزاد است. بهتر است در خرید این مورد بسیار دقت و ابعادی را انتخاب کنید که نوزاد شما بتواند حداقل تا  3 سالگی از آن استفاده کند. مطمئن باشید خرید تشک با کیفیت بهترین سرمایه گذاری شما در دوران زندگی فرزندان است. تشک نامناسب سبب بروز آسیب های جبران ناپذیر در نوزادان می‌شود. ستون فقرات نوزادان در حال شکل گیری است و زمان زیادی را به صورت خوابیده روی تشک قرار دارند. یک تشک مناسب، باید ضد آب، ضد باکتری و مقاوم باشد.

نقش نور و پنجره در اتاق خواب نوزاد

شخصیت کودکان از بدو تولد تا پنج سالگی شکل می‌گیرد. برای جلوگیری از بروز افسردگی و داشتن فرزندی شاد، وجود نور کافی در اتاق ضروری است. اتاقی را برای او در نظر بگیرید که نور طبیعی به خوبی وارد آن شود. از پرده های نازک و توری برای پوشاندن پنجره استفاده کنید تا مانع ورود نور نشود.

چنانچه اتاق بدون پنجره است با نورپردازی مصنوعی این کمبود را جبران کنید. وجود ریسه های ال ای دی، نور مخفی در سقف، چراغ خواب و لوسترهای فانتزی به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند. بهتر است برای جلوگیری از بروز آلرژی و مشکلات تنفسی از شمع برای نورپردازی اتاق نوزاد استفاده نشود.

استفاده از نظم دهنده در اتاق کودک

با استفاده از نظم دهنده (ارگانایزر) در اتاق نوزاد، می‌توانید فضایی مرتب داشته باشید و از همان دوران کودکی اهمیت نظم و ترتیب را به کودکان آموزش دهید. علاوه بر این هنگامی که از کودک پرستاری یا با او بازی می‌کنید، به هم ریختگی اتاق، شما را مضطرب نخواهد کرد. هرچیزی جای مشخصی دارد و هنگامی که کودک روی زمین غلت می‌زند لوازم خطرناک زیر دست و پای او نمی‌رود. شلف، دروار، کمد، تخت های کشودار، نمونه هایی از نظم دهنده های پر کاربرد هستند که می‌توانند به عنوان عنصری دکوراتیو در اتاق کودک وجود داشته باشند.

ورود عضو جدید به خانواده، شادی و هیجان را به ارمغان می‌آورد. امیدواریم بتوانید بدون صرف هزینه های اضافی محیطی مناسب برای کودک به وجود آورید. در نظر داشته باشید که مهم ترین موردی که بر رشد کودکان تاثیرگذار می‌گذارد، مهر و محبت است. با اختصاص دادن زمان به کودکان، اوقات خوشی به آن ها هدیه دهید.

همچنین بخوانید:

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

انواع مدل پرده در دکوراسیون داخلی خانه

رنگ قرمز در دکوراسیون آتش به پا می کند

چیدمان میز کنسول در بخش های مختلف خانه





:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: