5 اصلِ چیدمان تابلو در دکوراسیون داخلی
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وجود تابلو و تصاویر مختلف در دکوراسیون داخلی، سبب پرواز روح و ذهن می‌شود و افراد را به دنیایی دیگر پرتاب می‌کند.

چندین سال است که استفاده از تابلو و قاب در دکوراسیون داخلی برای تزیین دیوار، رواج یافته و به عنوان نمادی از شخصیت و علاقه افراد، می‌تواند به ایجاد فضایی آرامش بخش کمک کند. نصب تابلو سبب می‌شود هر خانه ای نمای منحصر به فرد خود را داشته باشد و شما در میان رنگ مورد علاقه، تصویر افراد خانواده و مناظر دوست داشتنی خود قرار بگیرید. در این بخش از مجله دلتا چند روش از چیدمان تابلو در کنار هم را به شما می‌گوییم. با ما همراه شوید.

1. چیدمان تابلو در چهارچوب

هنگام نصب تابلو، چهارچوبی فرضی را در نظر بگیرید. با توجه به ابعادِ چهارچوب می‌توانید از ترکیب چند قاب در کنار هم استفاده کنید. آن ها را به گونه ای کنار هم قرار دهید که نگاه بیننده را به خود جذب کند. بهتر است در مرحله اول، تابلو ها را روی زمین کنار هم بچینید تا بهترین ترکیب به دست آید. می‌توانید از چسب های ظریف برای نشانه گذاری روی دیوار استفاده و از دور به فرم چیدمان نگاه کنید. برای مثال اگر چیدمان مربعی را در نظر گرفته اید، با نصب تابلو در گوشه های این خطوط فرضی، تصوری از وجود چهارچوبی مربع شکل به وجود آورید. فرم مربع، ایستایی و آرامش را به فضا القا می‌کند و نماد نظم است.

نصب تابلو

2. بزرگ ترین تابلو

از بزرگ ترین تابلو شروع و سایر قاب ها را با توجه به آن چیدمان کنید. اگر در پی ایجاد تناسب هستید، قاب های هم اندازه و مربعی را انتخاب کنید. بهتر است تابلوها حداقل 5 سانتی متر با هم فاصله داشته باشند.

معمولا تابلوهای بزرگ، گران قیمت تر از سایر قاب ها هستند. البته راه هایی وجود دارد که بتوانید تصویر مورد علاقه خود را ارزان تر به دست آورید و آن را قاب بگیرید. عکس های با کیفیت را دانلود و در ابعاد بزرگ چاپ کنید. آن را قاب بگیرید و به دیوار بیاویزید. هم چنین می‌توانید تابلوهای دست دوم را خریداری کنید.

تابلوهای بزرگ، دیوار را کوتاه و کوچک تر نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است، آن ها را در اتاق های بزرگ بیاویزید. البته نیاز نیست محتویات چیدمان خود را به تابلو محدود کنید، دیوارکوب های متنوع را نیز میان قاب ها قرار دهید.

3. ترکیب رنگ

به جای انتخاب قاب های تک رنگ، مانند سفید، مشکی و چوبی، سایر رنگ ها را هم در نظر بگیرید و رنگین کمان بسازید. قاب های فانتزی و رنگی توجه بیش تری را به سمت خود جلب می‌کند و فضا را دوستانه جلو می‌دهد. قاب هاب رنگی برای تصاویر سیاه و سفید، باعث ایجاد کنتراست می‌شود. اما اگر از طرفداران سادگی هستید، می‌توانید تصاویر مرتبط یا عکس هایی با پس زمینه هم رنگ را انتخاب کنید و آن ها را کنار هم قرار دهید.

چیدمان تابلو

4. دیوار آکسان

تابلوها را روی دیوار آکسان نصب و برای تاثیرگذاری بیش تر، دیوار را با رنگ های تیره نقاشی کنید. هر چه رنگ دیوار پر رنگ تر باشد، قاب های کوچک برجسته تر به نظر می‌رسند. انعکاس طرح یکی از ایده های خلاقانه است که پیوستگی دکوراسیون را نشان می‌دهد.

چیدمان تابلو ها را روی دیواری که با کاغذ دیواری پوشانده شده فراموش نکنید. می‌توانید تکه ای از کاغذ دیواری را قاب بگیرید و لابلای تابلو ها به دیوار نصب کنید.

5. ترکیب تابلو های کوچک

وجود چند تابلوی کوچک در کنار یکدیگر، فضا را بزرگ تر نشان می‌دهد و برای نصب در خانه های بزرگ مناسب است. اگر قاب ها فرمی یکسان دارند، آن ها را در یک ردیف، پشت سر هم نصب کنید. اما برای ایجاد تنوع بصری، می‌توانید تابلو های کوچک با فرم متفاوت را کنار هم ترکیب و آن ها را به صورت پراکنده روی دیوار نصب کنید. ترکیب تابلوهای کوچک کنار یکدیگر، سبب بزرگ نمایی مکان می‌شود. بنابراین برای عریض تر جلوه دادن راهرو و مکان های باریک، دیوار را با تابلوهای مختلف بپوشانید.

قبل از اینکه میخ را به دیوار بکوبید، به محل نصب تابلو دقت کنید. قاب ها برای دیده شدن نصب می‌شوند، بیش از اندازه آن را بالا نبرید. ارتفاع مناسب برای نصب تابلو هم سطح با چشم ناظر است.

امیدواریم از ایده های ما الهام گرفته باشید و در کنار سلیقه و خلاقیت، خانه خود را تزیین کنید. منتظر دریافت نظرات شما هستیم.

همچنین بخوانید:

جالباسی های خلاقانه ؛عنصری زیبا در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

ایده های باورنکردنی برای دکوراسیون پذیرایی کوچک





:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: