انتخاب پرده مناسب برای خانه
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برای داشتن دکوراسیون خانه شیک، باید  در انتخاب پرده سلیقه و حساسیت به خرج دهید زیرا، پرده نقش مهمی در  دکوراسیون منزل دارد و نباید در انتخاب و نصب آن بی دقتی کرد.

پرده مناسب خانه

پرده‌ها، از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون خانه هستند، زیرا سطح نسبتا بزرگی  را می‌پوشانند و میزان نور ورودی به فضا را تعیین می‌کنند. برای انتخاب  پرده مناسب برای خانه، باید علاوه بر توجه به عملکرد، معیارهای زیبایی شناختی را نیز مد نظر قرار داد تا نتیجه مطلوبی به دست آید. اگر می‌خواهید برای خانه خود پرده تهیه کنید، حتما این مطلب از مجله دلتا را تا انتها بخوانید تا از نکات انتخاب و خرید پرده اطلاع پیدا کنید و بهتر تصمیم بگیرید.

بافت پرده

یکی از نکاتی که باید در انتخاب پرده مورد توجه قرار دهید، بافت پرده  است. اگر در یک محیط گرمسیری زندگی می‌کنید، پارچه‌های سبک و نازک برای  پرده‌تان مناسب‌ترند، اما در صورتی که منطقه زندگی شما سردسیری است،  پارچه‌های سنگین و ضخیم برای منزل‌تان مناسب‌ترند. بنابراین باید در انتخاب  بافت پرده‌ها شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید.

رنگ پرده

برای انتخاب رنگ پرده‌ها باید به رنگ مبلمان و فرش توجه داشته باشید. اکثر افراد ترجیح می‌دهند رنگ پرده ها را شبیه به  رنگ مبلمان و فرش در نظر بگیرند، اما در صورتی که مایل باشید یک دکوراسیون  متفاوت را تجربه کنید، می‌توانید رنگ آن‌ها را متضاد با هم در نظر بگیرید.

طرح پرده

نکته دیگر، توجه به طرح پرده است. اگر مبلمان شما ساده هستند از  پرده‌های طرح‌دار استفاده کنید و اگر مبلمان‌تان طرح‌دار هستند، پرده‌ها را  ساده در نظر بگیرید.

 پرده مناسب خانه

نوع پنجره

اگر در منزل خود پنجره‌های باریکی دارید که وسط آن‌ها دیوار قرار گرفته  است، بهتر است پرده آن‌ها را مجزا نصب نکنید. در نظر گرفتن یک پرده یکپارچه  برای چنین وضعیتی مناسب‌تر است و ظاهر زیباتری به پنجره‌ها می‌دهد.

ارتفاع پرده

ارتفاع پرده نیز نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون فضا دارد. به طور معمول،  ارتفاع پرده‌ها چیزی در حدود ۱۶۰ تا ۳۶۰ سانتی‌متر است، اما می‌توان این  اندازه را تغییر داد. برای برخی از فضاها مثل نشیمن و پذیرایی بهتر است  پرده‌ها ارتفاع بیش‌تری داشته باشند، اما فضاهایی مثل حمام و دستشویی را  بهتر است با پرده‌های کوتاه دکور کرد. ارتفاع پرده در آشپزخانه و اتاق‌خواب  به نظر شما و ارتفاع پنجره بستگی دارد می‌تواند کم یا زیاد باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده هایی جذاب برای رنگ آمیزی خانه خود هستید، به مطلب رنگ کرم در دکوراسیون داخلی سر بزنید.

همچنین بخوانید:

میز تلویزیون برای کنج دیوار 

دکوراسیون داخلی منزل لئوناردو دی کاپریو 

چیدمان داخلی با کمترین هزینه 

انتخاب بهترین رنگ پرده برای خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: